گریل کردن مرغ و نکات مهم، بخش دوم

خانه    بلاگ      گریل کردن مرغ و نکات مهم، بخش دوم
گریل کردن مرغ و نکات مهم

اگر بخواهیم تعریفی از سرخ کن داشته باشیم سرخ کن صنعتی وسیله ای است که سرخ کردن تمامی مواد غذایی را با سرعت بسیار و در حرارتی معین انجام می دهد:

مرغ سرخ شده با دستگاه سرخ کن صنعتی :

مزیت این روش پخت مرغ، مدت زمان مورد احتیاج کمتر برای پخت است. البته این روش از کباب کردن یا گریل زغالی سخت تر است. البته باید دقت داشته باشید که برخی از قسمت ها،  مثل پاها و بال ها، با روش های دیگری غیر از سرخ کردن بهتر پخته می شوند. سرخ کردن پاها در تابه یکی از سخت ترین کارهاست. از آن جا که شکل پای مرغ جوری است که وقتی آن را درون تابه می گذارید، فقط قسمت هایی از آن کف تابه را لمس می کنند، این می تواند توزیع حرارت را با مشکل مواجه کند. در این صورت ران ها و سینه ها خیلی بهتر عمل می کنند.

پیش از شروع به سرخ کردن مرغ، قابلمه مورد نظر را انتخاب کنید. هر چیزی به جز یک تابه نچسب، می تواند گزینه مناسبی برای پخت این غذا باشد. تابه چدنی یک گزینه خوب برای این کار است و همان زرق و برقی که می خواهید را به پوست مرغ می دهد. با چه روغنی مرغ را  در سرخ کن صنعتی سرخ کنیم؟ روغن آفتابگردان می تواند گزینه خوبی باشد. استفاده از روغن زیتون برای این کار مناسب نیست، چون امکان دارد آن را بسوزاند.

یک راه خوب برای سرخ شدن بهتر سینه مرغ این است که آن را با بیفتک کوب، بکوبید. با انجام این کار، به دو چیز می رسیم. اول اینکه گوشت کوبیده شده، ترد تر می شود و دوم اینکه کوبیدن و نرم کردن (که می توانید با ته قابلمه ای که گرم نشده است نیز این کار را انجام دهید) به سینه ها شکلی شبیه بادبان مانند می دهد که باعث به پخت سریع تر شده و سطح زیادی برای طلایی شدن ایجاد می شود.

زمان پختن سینه مرغ بدون نرم کردن آن، هنگامی که خواستید آن را بچرخانید تا طرف دیگر آن سرخ شود، درب تابه را بگذارید. هنگامی که طرف اول، جلز و ولز می‌ کند، یعنی یک سطح طلایی را پس از پخت پنج تا هشت دقیقه ایجاد کرده‌است. پس از این جلز و ولز، حدود یک چهارم فنجان آب را اضافه کرده و درب تابه را قرار دهید. این از خشک شدن سینه ها جلوگیری می کند (برای پنج تا هشت دقیقه باقیمانده). برای سرخ کردن ران ها به چیزی بیش از یک تابه چدن نیاز دارید. پس از چهار یا پنج دقیقه سرخ کردن هر طرف ران در تابه، ران ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ۴۰۰ درجه یا بالاتر در فر قرار دهید.

گریل زغالی:

روش گریل کردن مرغ راحت است، اولی چند نکته برای یادآوری وجود دارد. ابتدا همه اجزای اصلی مرغ به زیبایی روی گریل زغالی پخته می شوند. همانطور که منتظر گریل کردن مرغ خود هستید، به خاطر داشته باشید که گرما می تواند از یک گریل به دیگری یا از یک طرف گریل به طرف دیگر متفاوت باشد، پس بیشتر از آنکه به زمان دستور العمل تان تکیه کنید، به درجه حرارت مورد نیاز گوشت تان اعتماد کنید.
بسیار خوب، مرغ شما پخته شده است. حتما ده دقیقه پیش از بریدن آن، رویش را بپوشانید. یا روی کل مرغ فویل بکشید، یا ورقه هایی از آن را روی ظرف سرو خود قرار دهید تا هیچ بخاری نتواند از آن خارج شود. پس از یک وقفه کوتاه شما آماده اید تا طعم میوه ها و گیاهان معطری که در پخت آن استفاده کرده اید را با تمام وجود بچشید و غرق لذت شوید ، در این مقاله به دستگاه گریل زغالی و سرخ کن صنعتی پرداخته ایم جهت مطالعه بخش قبلی مقاله برروی لینک زیر کلیک نمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672