مهم ترین نکات راه اندازی و مدیریت رستوران

خانه    بلاگ      مهم ترین نکات راه اندازی و مدیریت رستوران
مهم ترین نکات راه اندازی و مدیریت رستوران

داشتن یک رستوران موفق و پر درآمد آرزوی هر کسی است که در این زمینه فعالیت می کند. برای رسیدن به این هدف باید به مهم ترین نکات راه اندازی و مدیریت رستوران حتما توجه داشته باشید و تک تک آن ها را در مسیر خود رعایت نمایید. به خاطر اهمیت این موضوع می خواهیم در ادامه درباره این نکات با هم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 7 نکته مهم در راه اندازی رستوران کدام است؟

اکنون که تصمیم گرفته اید در کسب و کار مربوط به رستوران فعالیت نمایید بهتر است از ابتدا اصولی پیش بروید و تمامی فعالیت های بعدی خود را مطابق با نکات مهم آن هماهنگ کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما به 7 نکته ای که در ادامه ذکر می کنیم در زمان راه اندازی رستوران توجه نمایید.

یک سرآشپز ماهر استخدام کنید.

مشتریان شما می خواهند غذاهایی با کیفیت در رستوران شما میل کنند. این مسئله اولین انتظار آن ها از شماست. به همین دلیل مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که یک سرآشپز ماهر که سال های زیادی در این حرفه فعالیت داشته و از تجربه کافی برخوردار است استخدام نمایید.

یک لوگو و نشان برای رستوران خود طراحی کنید.

کسب و کار خود را از بقیه متمایز نمایید. برای این کار می توانید یک لوگو یا نشان مخصوص رستوران خودتان سفارش دهید تا مشتریان با کمک آن شما را بشناسند و در ذهن آن ها ماندگار شوید.

منوی قوی و فوق العاده داشته باشید.

داشتن یک منوی قوی و خلاقانه می تواند تاثیر زیادی در مشتریان بگذارید. سعی کنید سلیقه مشتریان خود را بشناسید و به گروه های مختلف افراد مانند افراد مبتلا به دیابت، گیاهخواران و … توجه کرده و برای هر کدام از آن ها پیشنهادات عالی و اقتصادی داشته باشید.

سایت اختصاصی خود را طراحی کنید.

با توجه به گسترش دنیای دیجیتال، برای پیشرفت در کسب و کارتان بهتر است وبسایت اختصاصی رستوران خود را طراحی کرده و سفارش دهید. با این کار می توانید حرفه ای بودن خود را نشان دهید.

سرمایه خود را ذخیره کنید.

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید ممکن است ماه هایی از سال درآمد نداشته باشید به همین دلیل باید سرمایه خود را ذخیره کنید تا در این زمان ها با مشکل رو به رو نشوید.

در فضای مجازی فعال باشید.

سعی کنید از فرصت خوبی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد به خوبی استفاده کنید. شما می توانید اپلیکیشن مخصوص رستوران خود را نیز طراحی کنید تا مشتریان خیلی راحت بتوانند سفارش خود را انجام دهند و ارتباط بهتری با رستوران شما داشته باشند.

برای کسب و کارتان تبلیغات کنید.

برای گسترش کسب و کارتان باید از روش های مختلف تبلیغات کمک بگیرید از پخش تراکت در مکان های شلوغ گرفته تا نصب بنر و تبلیغات مجازی و… به هر حال به یک طریقی مشتری باید با شما آشنا شود و رستوران شما را انتخاب نماید.

در اینجا نکات مهمی که در راه اندازی رستوران باید مورد توجه قرار دهید را ذکر کردیم. قطعا موارد دیگری نیز در این مسیر وجود دارد. شما می توانید با مشورت با مشاورین کسب و کار اطلاعات و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

10 نکته مهم درباره مدیریت رستوران که باید بدانید.

داشتن یک رستوران موفق تنها به طراحی فوق العاده فضا و داشتن منوی عالی منحصر نمی شود بلکه شما باید رستوران خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد را رعایت کنید. در ادامه می خواهیم 10 نکته مهمی که در این مسئله وجود دارد را بررسی کنیم.

همیشه اولویت شما مشتری باشد.

شما به عنوان مدیر رستوران باید همواره حق را به مشتری بدهید. سعی کنید شکایات مشتریان را به دقت گوش کنید، نظرات و انتقادات آن ها را بررسی کنید. با آنان همدلی کنید حتی اگر می دانید مشتری اشتباه می کند باز هم حق را به او بدهید و سعی کنید مشکل او را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید.

آموزش های لازم را به کارکنان خود بدهید.

شما باید مطمئن شوید همه کارها طبق اصول و قوانین پیش می رود به همین خاطر باید آموزش های لازم را به آنان بدهید. در صورت نیاز مدتی یک بار دوره هایی را برای آنان برگذار کنید تا سطح کارشان را ارتقا دهید. به آن ها گوشزد کنید همواره با مشتریان خوش اخلاق باشند و به بهترین شکل با آن ها رفتار کنند.

مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید.

امکان اشتباه برای هر کسی وجود دارد. سعی کنید مسئولیت اشتباهات را بپذیرید و در قبال آن ها پاسخگو باشید. در این زمان است که کارکنان تان نیز یاد می گیرند اشتباهات خود را بپذیرند و برای رفع آن ها سریع اقدام نمایند.

نوآور و خلاق باشید.

سعی کنید در زمینه فروش، برخورد با مشتری، منوی رستوران و … خلاقیت داشته باشید. اینگونه می توانید در ذهن مشتری ماندگار شوید. از ایده های خلاقانه های کارکنان تان نیز می توانید استفاده نمایید.

برنامه ریزی کنید.

مهم ترین نکته برای شما به عنوان مدیر یک رستوران این است که برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. نیازها و مشکلات آینده را پیش بینی نمایید تا بتوانید به موقع و بدون استرس آن ها را برطرف نمایید. فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید و آن ها را بر اساس میزان اهمیتی که دارند اولویت بندی کنید.

منوی رستوران را مرتب به روز کنید.

در دنیای کنونی همه چیز به سرعت در حال تغییر است، ذائقه و سلیقه مشتریان نیز تغییر می کند. به همین دلیل شما همواره باید سلیقه مشتریان خود را بررسی کرده و بر اساس آن منوی رستوران تان را مدتی یکبار به روز رسانی نمایید.

به روش سالم رقابت کنید.

راه های سالم و صحیحی که برای رقابت با رستوران های دیگر وجود دارد را شناسایی کرده و بر اساس آن پیش بروید. دکوراسیون عالی، منوی خلاقانه، روش برخورد کارکنان، بازاریابی قوی و … همگی باعث تمایز شما از رستوران های دیگر می شود.

برای پیشرفت ریسک کنید.

گاهی اوقات ممکن است برای پیشرفت در کسب و کارتان مجبور به ریسک مالی شوید. البته برخی از کسب و کارها به میزان درآمدی که دارند راضی و قانع هستند اما اگر شما می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید باید ریسک کنید. شما با دریافت راهنمایی های لازم از افراد متخصص این کار، برنامه ریزی های لازم را انجام دهید تا بتوانید پیشرفت خوبی در کسب و کارتان ایجاد نمایید.

از روش های مختلف تبلیغات استفاده کنید.

شما به عنوان مدیر یک رستوران باید با کمک روش های مختلف تبلیغات، رستوران خود را به تعداد افراد بیشتری معرفی نمایید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد از جمله: طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری و … با مشورت متخصص بازاریابی می توانید بهترین راه های تبلیغات را انتخاب و عملی کنید.

با کارکنان خود شفاف باشید.

همه شما از مدیر گرفته تا آشپز و گارسون و… یک تیم هستید که باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنید. شما به عنوان مدیر باید مسئولیت ها، وظایف کارکنان، حقوق و مزایای کارکنان و … را به صورت کاملا شفاف در اختیار کارکنان خود قرار دهید. با ارتباط خوبی که با کارکنان تان برقرار می کنید می توانید موفقیت خود را تضمین نمایید.

در این مقاله نکات مهمی درباره راه اندازی رستوران و همچنین مدیریت آن ذکر کردیم. امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید به اهداف خود در کسب و کارتان دست پیدا کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672