گریل کردن مرغ و نکات مهم، بخش اول

خانه    بلاگ      گریل کردن مرغ و نکات مهم، بخش اول
گریل کردن مرغ و نکات مهم

به نظر بعضی از افراد، مرغ غذایی با پخت آسان و بدون دردسر است، درست است که پختن مرغ کار سختی نیست، ولی اگر به بعضی از نکات ریز و جزئی دقت نشود، نتیجه آن بسیار متفاوت‌تر از آنچه فکر کنید، خواهد شد و برای بهتر و خوشمزه تر شدن مرغ استفاده از دستگاه سرخ کن صنعتی پیشنهاد می شود :

پیش از پخت مرغ

شاید فکر کنید که تمام طعم یک غذا به نحوه پخت و یا ادویه های استفاده شده در آن بستگی دارد، ولی واقعا اینطور نیست. برای پختن یک مرغ خوشمزه نیاز است به موارد قبل از پخت هم توجه داشته باشید. این کار را با خرید یک مرغ مناسب شروع کنید. اگر مرغی که تهیه می کنید، مرغ خوبی نباشد، درنهایت نتیجه دلچسبی نیز نخواهد داشت و برای درست کردن مرغ به دستگاه سرخ کن ، #سرخ کن صنعتی نیاز دارید.

اگر تصمیم گرفته اید مرغ بپزید، حتما زودتر آن را از یخچال بیرون بیاورید. این باعث می شود که مرغ به دمای اتاق برسد. حداقل یک ساعت پیش از زمانی که می خواهید فرآیند پخت را شروع کنید، باید مرغ را از یخچال بیرون بیاورید. قسمت هایی مانند سینه‌ و ران، نیز باید حداقل نیم ساعت پیش از قرار گرفتن روی شعله، از یخچال بیرون آورده شوند. یک کار ضروری دیگر که باید زود انجام دهید، افزودن نمک است. این کار باعث می شود تا طعم شوری نمک به خورد اعماق مرغ نیز برود و فقط بر روی سطح آن نماند. شب قبل یا صبح روزی که می خواهید مرغ را بپزید، در یک کیسه پلاستیکی یا کاسه درب دار، نمک را به مرغ اضافه کنید.

گریل زغالی : این دستگاه مثل اجاق گریل کار سرخ کردن گوشت ، همبرگر ، استیک و … را انجام می دهد.

کباب کردن مرغ

کباب کردن مرغ، یک کار ماهرانه است. با جدا کردن اندام های بدن مرغ از شکم آغاز کنید. در ابتدا نیاز است شکم مرغ را با میوه ها یا گیاهان معطر مثل لیمو خرد شده، برگ رزماری یا سیر پر کنید. بعد پوست آن را با روغن زیتون چرب کرده و در آخر پوست براق را آغشته به نمک و فلفل سیاه کنید. یکی از بهترین و بی نظیر ترین ظروف برای کباب کردن مرغ کامل، ماهی تابه چدنی است.

شاید همیشه دوست نداشته باشید یک مرغ کامل را برشته کنید، حتی اگر بخواهید هم، زمان بر است و امکان دارد بیش از یک ساعت طول بکشد. در این شرایط کباب کردن مرغ در فر راه حل خوبی است. با تنظیم دما روی ۴۵۰ تا ۴۷۵ در عرض نیم ساعت مرغ شما کباب شده و رنگ طلایی پر زرق و برق به خود خواهد گرفت و برای نتیجه بهتر استفاده از دستگاه گریل زغالی توصیه می شود.

هنگام تنظیم برش ها برای برشته شدن، حتماً آنها را در یک لایه قرار دهید. همچنین نیاز است تا فاصله ای بین شان بدهید تا حرارت فر فضایی برای احاطه مرغ داشته باشد و بتواند از هر زاویه در معرض حرارت قرار گیرد. اگر مرغ را به همراه سبزیجات بپزید، احتمال اینکه سبزیجات زودتر از مرغ پخته شوند، وجود دارد، مگر اینکه از سبزیجات ریشه ای سخت مثل هویج کامل استفاده کنید. در این شرایط باید سبزیجات را از فر خارج کنید چون امکان دارد بسوزند. علاوه بر این، سبزیجات هوای فر شما را مرطوب کرده و دستیابی به پوست مرغ فوق العاده ترد را سخت تر می کنند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672