گریل ذغالی | طرز تهیه همبرگر ذغالی و آشنایی با انواع آن

خانه    بلاگ      گریل ذغالی | طرز تهیه همبرگر ذغالی و آشنایی با انواع آن
گریل ذغالی | طرز تهیه همبرگر ذغالی و آشنایی با انواع آن

طرز تهیه همبرگر ذغالی و آشنایی با انواع آن:همبرگر یک غذای اروپایی است که اصلیت آن به کشور آلمان برمیگردد؛ جایی که برای نخستین بار در شهر هامبورگ آلمان، گوشت چرخ کرد را به همراه نان به عنوان یک وعده غذایی عرضه کردند.

همبرگر چیست؟ طرز تهیه همبرگر با گریل ذغالی

امروزه با گذشت زمان، همبرگر به کل جهان راه پیدا کرده و تبدیل به یک غذای محبوب و بین المللی شده است. در کشور ایران هم، همبرگر یکی از محبوب ترین غذا هاست که بیشتر رستوران ها، با روش ها و نوآوری های متفاوتی، این غذای خوشمزه را عرضه می کنند.

همبرگر جزو یکی از اصلی ترین غذاهای فست فودی است؛ به این معنا که آماده کردن آن زمان بسیاری نمی برد؛ همچنین میزان کالری بسیار بالایی دارد.

همبرگر را به شکل ها و روش های گوناگونی می توان تهیه و طبخ کرد؛ در همین راستا، نام های متفاوتی برای این غذای خوشمزه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، هبرگر از گوشت و نان به همراه مخلفات تهیه شده است؛ اما در سوی دیگر، چیز برگر، یک نوع همبرگر است که در آن از پنیر پیتزا آب شده هم استفاده می شود.

نکته جالب دیگر اینجاست که برگر ها را تنها با گوشت درست نمی کنند؛ چراکه چیکن برگر، نوع مرسوم دیگر این غذاست که طرفداران خاص خودش را دارد؛ در چیکن برگر، به جای گوشت از مرغ گریل شده یا مرغ سوخاری به همراه نان و مخلفات مانند گوجه و خیار استفاده می شود.

در نظر داشته باشید که یکی از مدل های پرطرفدار این فست فود، دبل برگر است که به جای یک لایه گوشت، از دو لای گوشت چرخ کرده در آن استفاده می شود که دارای حجم و کالری بیشتری است.

بر عکس ذهنیت عموم مردم در مورد فست فودها و ضرر های آن، برگر در کنار کالری بالا و چربی، از نظر ارزش غذایی، در شرایط خوبی قرار دارد؛ چرا که به صورت معمول، در برگر ها از گوشت چرخ کرده که سرشار از پروتئین و کراتین است به همراه کاهو (فیبر) و دیگر مخلفات مانند گوجه و خیار شور که دارای ویتامین هستند استفاده می شود؛ اما به علت کالری بسیار زیاد و البته سریع آماده شدن اش، برگر یک غذای فست فودی به حساب می آید.

چیکن برگر و طرز تهیه آن با گریل ذغالی

چیکن برگر در مقایسه با برگر و چیز برگر کمی متفاوت تر است. زیرا درون نان گرد این غذا، به جای گوشت چرخ کرده، از سینه مرغ کبابی یا سوخاری به همراه سس مخصوص استفاده می شود.

از نظر کالری، چربی و ارزش غذایی، چیکن برگر ها به مراتب در شرایط بهتری در مقایسه با برگرهای با گوشت چرخ کرده قرار دارند.

به صورت کلی چیکن برگر از سینه مرغ کبابی یا گریل ذغالی شده به همراه سس مخصص و نان گرد تهیه می شوند. همچنین مخلفاتی مانند گوجه، کاهو و خیارشور به همراه سس مایونز یا قرمز هم در آن ها استفاده می شود.

مواد لازم برای چیکن برگر با استفاده از گریل ذغالی

  • گوشت مرغ: ۳۰۰ گرم چرخ شده
  • سیر: یک حبه
  • پیاز: ۳ قاشق غذاخوری رنده شده
  • آرد سوخاری: ۴۰ گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • نان همبرگر: ۲ عدد
  • کاهو: به میزان لازم
  • پنیر گودا: ۲ برگ

دستور پخت چیکن برگر

مرغ، پیاز، سیر را در ظرفی به‌خوبی مخلوط می‌کنیم. سپس آرد سوخاری را اضافه کرده و مخلوط را خوب ورز می‌دهیم و به‌اندازه دایره‌های دلخواه با قطر یک سانتیمتر درمی‌آوریم.
تابه چدنی را روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن در آن می‌ریزیم. برگرها را در تابه چرخ می‌کنیم وقتی کناره‌های برگر طلایی شدن برمی‌گردانیم و طرف دیگر آن را سرخ می‌کنیم و یا می توانیم در گریل ذغالی درست نماییم.
در آخر ورقه‌های پنیر را روی آن قرار می‌دهیم.
نان برگر را می‌توانیم تست کنیم. از وسط نصف می‌کنیم و خمیر داخل آن را خارج می‌کنیم. کمی روغن‌زیتون و یا کره مالیده و از سمت داخل آن در ماهیتابه گذاشته تاکمی برشته شوند.
به داخل نان‌ها سس کچاپ مالیده و چیکن برگر را به همراه مقداری کاهو بین دو قطعه نان قرار می‌دهیم.

همبرگر

همبرگر ساده ترین نوع این غذای فست فودی است که از گوشت چرخ کرده (عموما 200 گرم) به همراه نان گرد، گوجه، کاهو و خیارشور به همراه سس مایونز تهیه می شود.

از همبرگر عموما به عنوان وعده های غذایی نهار و شام استفاده می شود؛ گفتنی است که در برخی از کشور ها مانند آمریکا، از برگر ها به عنوان صبحانه هم استفاده می شود.

جهت خرید گریل ذغالی روی ما حساب نمایید.

طرز تهیه همبرگر ذغالی با گریل ذغالی

برای تهیه همبرگر ذغالی با استفاده از دستگاه گریل ذغالی خوشمزه، ابتدا باید پیاز را رنده کرده و آب آن را با دست بگیرید.

پیاز رنده‌شده را به گوشت اضافه کرده و باهم مخلوط کنید.

تخم‌مرغ، سس خردل، پودر سوخاری و ادویه‌جات را به مواد قبلی اضافه کنید.

حالا همه مواد را با دست حسابی مخلوط کرده  و ورز دهید و یا داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنید تا حالت چسبنده و یک‌نواخت پیدا کنند.

از مواد آماده شده به اندازه یک نارنگی جدا کرده و آن‌‌ها را کف یک سینی قرار دهید.

یک سلفون روی گوشت‌ها پهن کرده و با کف دست فشار دهید تا به شکل گرد دربیایند.

حالا باربیکیو یا گریل ذغالی را آماده کنید و پیش از گریل‌کردن همبرگرها، چند برش گوجه فرنگی حلقه‌شده را روی باربیکیو قرار دهید و حدود 2 تا 3 دقیقه آن‌ها را گریل کنید. گوجه‌فرنگی‌های گریل‌شده، طعم بهتری به ساندویچ همبرگر شما خواهد داد.

حالا گوجه‌ها را برداشته و همبرگر‌ها را روی باربیکیو و یا گریل ذغالی قرار دهید .

در فاصله‌ای که گوشت‌ها کبابی می‌شوند، نان‌های همبرگر کنجدی را از وسط برش زده و از سمت داخل یکی، دو دقیقه روی باربیکیو قرار دهید تا عطر دودی گرفته و ساندویچ همبرگر شما را خوشمزه‌تر کنند.

برای خوشمزه‌تر شدن این برگر می توانید از پنیر چدار ورقه‌شده و یا پنیر پیتزا ورقه‌ای استفاده کرده و همان صورت که همبرگرها روی باربیکیو قرار دارند، ورقه‌های پنیر را روی آن‌ها قرار دهید و یک دقیقه بعد، برگر‌ها را از روی آتش بردارید.

حالا مقداری سس کچاپ داخل نان‌ها مالیده و در هر نان، یک برگ کاهو، یک برش گوجه‌فرنگی کبابی و بعدیک همبرگر ذغالی قرار دهید و در نهایت روی همبرگر دو برش خیار شور و یک حلقه پیاز قرار داده و تکه دیگر نان را روی آن‌ها قرار دهید.

جهت خرید گریل ذغالی روی ما حساب نمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672