نکات پراهمیت برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، بخش اول

خانه    بلاگ      نکات پراهمیت برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، بخش اول
نکات پراهمیت برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، بخش اول

شـرکت راهـ اندازی و مشــاوره آشپزخانه صنعتی KMC, مشاور و پیشگام در زمینه ی تامین و تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی,گریل برقی و ذغالی , گریل, سرخ کن صنعتی, انواع خمیرپهن کن در ایرانش

راه اندازی آشپزخانه صنعتی بسیار هیجان انگیز است ولی می تواند بسیار مشکل ساز هم باشد . در زمان راه اندازی آشپزخانه باید موارد گوناگونی را از جمله تهیه منو ، خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب و استخدام کارکنان مناسب و … را در نظر بگیرید:

راه اندازی آشپزخانه صنعتی مانند دیگر کسب و کارها نیاز به آگاهی شغلی ، پشتکار و تلاش ، شور و اشتیاق ، داشتن مهارت های لازم ، بررسی میدانی منطقه جهت انتخاب درست مکان و موقعیت رستوران  ، دقت به تراکم جمعیتی و تمرکز مراکز تجاری و اداری و همچنین تامین سرمایه یا تامین بودجه دارد. این کار هم دشواری ها و مشکلات خود را دارد . اگر پیش از وارد شدن به این مسیر ، اطلاعات کافی را کسب کرده باشید و آگاهانه و با مشاوره  آن را انتخاب کرده باشید می توانید موفق شوید و تجربه شیرین و بسیار هیجان انگیزی را داشته باشید در غیر اینصورت امکان دارد در همان سالهای اولیه رستوران با شکست مواجه شود.

مراحل راه اندازی آشپزخانه صنعتی:

نکته اول : تهیه کردن منو

نخستین گام در راه اندازی صفر تا صد یک مجموعه رستورانی انتخاب موضوع و منو مشخص و صحیح در موقیت مکانی مناسب می باشد. انتخاب صحیح این ، با بهره گیری از تجارب ارزشمند تیم اجرایی، کمک بسیاری به راه اندازی یک بیزنس موفق می نماید.

شما با تهیه کردن منو می توانید تخمین حدودی از فضای مورد نیاز ، تجهیزات آشپزخانه صنعتی و درآمدتان داشته باشید . در تهیه ی منو سعی کنید برای سلایق گوناگون ، غذاهایی را در نظر بگیرید . حتی اگر تخصص و مهارت شما در یک سری غذاهای خاص است حتما غذاهای راحت تری را در منوی خود لحاظ نمایید . به طور مثال برای کسانی که گیاهخوار بوده و از گوشت استفاده نمی کنند، سالادها و سایر غذاهایی که از گیاه و سبزیجات تهیه می شوند در منوی خود بگنجانید . نکته ای که باید به آن بسیار توجه داشته باشید مهارت شما در تهیه ی انواع غذاها به صورت همزمان است . منو را طوری تنظیم کنید که از پس تعداد سفارشات آن بر بیایید .

منوی ایرانی : شامل انواع پیش غذا و مزه، برنج و پلو ها، انواع سالاد و خورش ها، کباب ها، خوراک ها و انواع شیرینی ، دسر های سنتی و نوشیدنی های میکس طبیعی.

منوی فرنگی : برگزیده  انواع غذا های یک ملیت خاص با رسپی های اصلی و محلی مربوط به آن کشور یا منطقه، انواع پیش غذا و مزه، انواع سالاد و اردور، انواع خوراک های ملل با طبخ های مختلف اعم از  گریل، رست فراید، سوته و … ، انواع شیرینی و دسر های بین المللی.

بعد از اینکه منو را آماده کردید بابت کسب تسلط بر روی تکنیک های آشپزی ، مهارت ها ، زمان آشپزی و سرویس دهی ، حتما غذاهایی را که در منو درج کرده اید را بپزید و ضمن دعوت از اطرافیان و برگزار کردن مهمانی، نظر آن ها را بدون رودربایستی و صادقانه بپرسید . مواد غذایی گوناگون را با هم ترکیب نموده و طعم های جدید خلق کنید . تا می توانید پیش از تاسیس کترینگ تمرین کرده و آزمون و خطا کنید . این کار سبب پیشرفت شما و افزایش تسلط و مهارت شما می شود .

نکته دوم: تهیه مکان

انتخاب کردن مکان  مناسب برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی یکی از  مراحل مهم در این مسیر است . محل هایی که تراکم ادارت و شرکت ها و مراکز تجاری بالا است گزینه های خوبی هستند .  به تعداد و نزدیکی سایر آشپزخانه ها و کترینگ ها در آن منطقه بسیار توجه کنید . بهتر است راجع به اینکه آیا در این منطقه قبلا آشپزخانه ای بوده که با شکست روبه رو شده یا نه ، تحقیق کنید . ممکن است در این تحقیق به شما ثابت شود آن محل ، مناسب برای راه اندازی کترینگ نیست .

چنانچه می خواهید آشپزخانه صنعتی را به عنوان یک شغل دائمی راه اندازی کنید حتما به فکر تهیه ی مکانی باشید که علاوه بر موقعیت محلی  مناسب ،  از نظر فضای فیزیکی لازم، امکان ایجاد ضوابط بهداشت محیطی، سیستم تهویه مناسب و عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان،  لوله کشی آب و گاز ، پارکینگ و … نیاز شما را برطرف کند  و اگر  قصد دارید علاوه بر تهیه و عرضه ی غذای بیرون بر ، فضایی برای سرو غذا داشته باشید باید فضایی که دارای یک سالن مستقل باشد را تهیه کنید .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672