نکات پراهمیت برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، بخش دوم

خانه    بلاگ      نکات پراهمیت برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، بخش دوم
نکات پراهمیت برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، بخش دوم

راه اندازی آشپزخانه صنعتی مانند دیگر کسب و کارها نیاز به بررسی بسیاری دارد بنابراین از راهنمایی و مشاوره افراد ماهر و کارشناسان بهره بگیرید. در این مطلب قصد داریم به ادامه بخش قبلی بپردازیم :

برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی به نکات زیر توجه نمایید:

نکته سوم: کسب مجوزها

با توجه به ارتباط این شغل با سلامت مردم ، نیاز به کسب مجوزها و گواهینامه های گوناگون زیر نظر وزارت بهداشت ، اماکن عمومی، اتحادیه مربوطه و مجوز تجاری مکان است . حتما مجوزهای لازم را کسب کنید . در صورت بی دقتی به این مساله مشکلات بزرگی در آینده گریبان گیر شما خواهد شد به طوری که حتی می تواند باعث به پلمپ شدن کترینگ شما شود.

نکته چهارم : تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

با دقت به منوی غذایی و ظرفیت تولیدی که در نظر گرفته اید اقدام به تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی  بکنید . ورود تکنولوژی های جدید و پیشرفته سبب دگرگون شدن این صنعت گردیده است که در زمان و هزینه صرفه جویی قابل توجهی بوجود می آورد. با دقت به ورود تکنولوزی، لوازم آشپزخانه صنعتی و تجهیزات رستوران هر روز مدرن تر شده اند و این امر سبب سرعت آماده سازی،پخت و پز، سرو غذا، شست و شو و نظافت و… شده که کم شدن هزینه ها و از طرفی کاهش فضای فیزیکی مورد نیاز را بدنبال دارد..

نکته پنجم : وسیله ی حمل و نقل و دلیوری غذا

برای فرستادن غذا از کترینگ به محل مشتری وسیله ای مناسب برای حمل و نقل در نظر بگیرید ، در بیشتر مواقع یک موتور سیکلت که بر روی آن باکس حمل غذا  قرار می گیرد ، جوابگوی نیاز شما خواهد بود . ولی  چنانچه حجم و تعداد غذای شما زیاد است  باید به فکر وسیله ی نقلیه مناسب تری باشید طوری که باعث ارسال به موقع و منظم غذا  شود و بتواند گرمای آن  را حفظ کند. مثلا از وانت بار مسقف و کابین دار با تعبیه گرمخانه های برقی  و یا ون می توانید استفاده کنید که فضای کافی برای گذاشتن غذا و دیگر وسایلی از قبیل قاشق و چنگال ، دستمال کاغذی و .. را داشته باشد .

در قسمت های مختلف آشپزخانه شما نیاز به استخدام پرسنل حرفه ای و ساده دارید . در زمان استخدام کارمندان همیشه به دنبال ترکیبی از شخصیت و تجربه خوب و نیروی ماهر باشید. ممکن است اولویت شما این باشد  که خانواده و دوستان خود را استخدام کنید ،ولی این کار را با احتیاط انجام دهید. همیشه داشتن افراد با تجربه و ماهر سبب پیشرفت و کسب نتایج بسیار بهتری می شود.حتما بعد از استخدام آموزش های لازم را با استفاده از مربیان ورزیده ، به آن ها بدهید و وظایفشان را به آن ها شرح دهید . آنچه که مهم است هماهنگی و همکاری بین پرسنل برای ارائه خدمات در سطح عالی است . حتما این مورد را به پرسنل هایتان نیز یادآوری کنید .

نکته هفتم: تامین کنندگان

یکی از آیتم های تاثیر گذار بر کیفیت غذاهای شما استفاده کردن از مواد اولیه تازه و مرغوب است . برای اطمینان از به موقع رسیدن و تازه بودن مواد اولیه غذایی حتما با تامین کنندگان قرارداد ببندید . البته در آغاز کار تا هنگامی که کارتان رونق بگیرد می توانید از عمده فروش های محلی استفاده کنید .دقت داشته باشید که با خرید خوب ، می توانید تا حد زیادی هزینه هاتون را کنترل کنید.

نکته هشتم : بازاریابی کردن

برای معرفی کردن خودتان ، چند هفته پیش از راه اندازی آشپزخانه صنعتی  ، شروع به بازاریابی کنید . شما می توانید در سایت های مرتبط که در مورد خدمات عروسی و تشریفات و یا معرفی رستوران ها فعالیت می کنند ، آگهی ثبت کنید . در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و تلگرام کانال های تبلیغاتی ایجاد کنید . البته تبلیغات کلامی عالیترین تبلیغ برای شماست . پس حتما تلاش کنید در ابتدای کار ، غذاها و خدماتتان را به بهترین نحو به دست مشتریان خود برسانید .

در نهایت توجه به نکاتی که مطرح شد باعث می شود که آشپزخانه صنعتی مورد نظر به سوددهی لازم برسد .جهت مطالعه بخش قبلی مقاله برروی لینک زیر کلیک نمایید با سپاس از همراهیتان.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672