مهم ترین موارد پیش از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

خانه    بلاگ      مهم ترین موارد پیش از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
مهم ترین موارد پیش از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اکثرا برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی در وحله اول به مقاومت و کیفیت متریال های ساخت تجهیزات دقت می شود.برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی پیش از خرید تجهیزات بهتر است از یک فرد ماهر در این زمینه مشورت و راهنمایی گرفته شود:

انتخاب نوع صحیح و مناسب تجهیزات آشپزخانه صنعتی به راحتی کار و سرعت بخشیدن به انجام شدن کارها کمک بسیاری خواهد کرد. با توجه به اهمیت راه اندازی آشپزخانه صنعتی در پیشرفت کسب و کار، برای تهیه یک وعده غذای مناسب و مورد پسند افراد علاوه بر مواد غذایی عالی به تجهیزات مناسب و حرفه‎ای نیاز خواهید داشت. به کار بردن کلمه صنعتی در اینجا به این علت است که از این تجهیزات به مدت طولانی با حجم مصرف بسیار فراوان خریداری و استفاده می شود. تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید در جنس های خاص و با کیفیت بالایی تولید شوند تا بتوان از آنها در زمان طولانی و در حجم مصرف بالایی استفاده کرد. در حال حاضر دغدغه دیگر صاحبان کسب و کار خرید این گونه تجهیزات در کیفیت مطلوب و قیمت مناسب است. برای خرید و استفاده از این نوع لوازم باید یکسری موارد را در نظر داشته باشید تا بتوانید تجهیزات بسیار مناسب و کاربردی برای آشپزخانه صنعتی خود تهیه کنید.

موارد مهم پیش از خرید تجهیزات :

انبار سرد

جهت خرید تجهیزات انبار سرد  باید به مساحت آشپزخانه در کنار حجم کاری آن دقت کنید.تجهیزات انبار سرد نقش بسیار فراوانی در نگهداری خواص مواد غذایی اصلی خواهند داشت که باید در خرید آن دقت کنید. یک انبار سرد مناسب برای آشپزخانه باید بتواند حجم مواد غذایی مربوط به زمان مشخصی را در دمای خاصی نگهداری کند. علاوه بر قابلیت تنظیم دما باید از متریال عالی و مقاومی ساخته شده باشد و همچنین رعایت بهداشت و قابلیت پاکسازی در تولید آن به صورت کامل رعایت شده باشد. با دقت به نوع کاربرد انبار سرد باید توجه شود که ضد زنگ بودن تمام قسمت آن تضمین شده باشد.

انبار خشک

در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی انبار خشک باید متناسب با ابعاد آشپزخانه و حجم کاری آن صورت گیرد. تلاش کنید برای خرید انبار خشک مخصوص آشپزخانه خود از کیفیت ساخت و ابعاد کاری آن نسبت به حجم آشپزخانه مطلع شوید. محیط داخلی این نوع انبار باید طوری طراحی شده باشد که کاملا بهداشتی بوده و دمای مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی را در طولانی مدت فراهم کند.

تجهیزات آماده سازی

از بخش های بسیار مهم در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توان به تجهیزات آماده سازی اشاره کرد. اینگونه تجهیزات برای آماده کردن مواد غذایی لازمه جهت پخت غذاها هستند که باید حتما در نوع صنعتی تهیه شوند. به این علت که لوازم و تجهیزات معمولی یا خانگی پاسخگوی استفاده طولانی مدت و حجم کار بالا نخواهند بود. تجهیزات آماده سازی باید متناسب با تعداد کارکنان و حجم کاری آشپزخانه فراهم شود. شما با در نظر گرفتن ابعاد آشپزخانه می توانید یک بخش مشخص را برای نگهداری تجهیزات آماده سازی در نظر بگیرید و برای خرید این نوع تجهیزات با کیفیت عالی از شرکت های شناخته شده و با سابقه اقدام کنید.

تجهیزات پخت

زمان خرید تجهیزات پخت ، علاوه بر تعداد مناسب با حجم مصرف در آشپزخانه ها باید از عملکرد صحیح تمام بخش های دستگاه مطمئن شوید. همواره سعی کنید این گونه تجهیزات را از شرکت های شناخته شده که تجهیزات با گارانتی به فروش می رسانند تهیه کنید. با دقت به کاربرد این تجهیزات همواره باید در تعداد مناسب و با کیفیت عالی تهیه شوند. بهتر است پیش از خرید اطلاعات کاملی در مورد انواع تجهیزات پخت و مشخصات هر کدام داشته باشید.

تجهیزات نگهداری

بهتر است تمام تجهیزات نگهداری مانند دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی از جنس استیل تهیه شود. این جنس با مقاومت بالا و کیفیت بسیار خوب می تواند مدت زمان استفاده طولانی مدت در کنار نگهداری مناسب را تضمین کند. با دقت به این نکته همواره سعی می شوند که تمام تجهیزات صنعتی مخصوص آشپزخانه از جنس استیل تهیه شود. تجهیزات نگهداری باید با توجه ابعاد آشپزخانه و حجم مواد غذایی برای نگهداری تهیه شود و همواره دقت به داشتن گارانتی این نوع تجهیزات ضروری است.

تجهیزات سرو غذا

در خرید تجهیزات مربوط به سرو غذا  باید به این نکته دقت شود که جنس ساخت و متریال استفاده شده در این نوع لوازم علاوه بر داشتن استحکام مناسب بتواند غذاها را در دمای مورد نظر جهت سرو نگهداری کند. میزان نگهداری دمای غذا در تجهیزات سرو بستگی به نوع سرو خواهد داشت و اکثرا به نوع آشپزخانه مربوط می شود. در نظر گرفتن تمام موارد بهداشتی در خرید این نوع تجهیزات با توجه به این نکته که رابطه مستقیم با غذاها دارند، بسیار اهمیت دارد.

تجهیزات شستشو

تمام آشپزخانه های صنعتی با دقت به حجم کاری روزانه نیاز به خرید تجهیزات شستشو خواهند داشت. تجهیزات مربوط به شستشو در تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند دیگر تجهیزات در دید اول باید متناسب با ابعاد آشپزخانه و مقدار استفاده خریداری شود. ذکر این نکته ضروری است که نوع تجهیزات شستشو باید با توجه به کاربرد آشپزخانه و انواع لوازم آماده سازی و سرو مورد نیاز تهیه شود. نکته بسیار مهم در خرید تجهیزات شستشو دقت به تعداد کاربردها و راحتی استفاده است که بتوان با استفاده از آن سرعت کار را بالا برد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672