مراحل بسیار مهم جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی

خانه    بلاگ      مراحل بسیار مهم جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی
مراحل بسیار مهم جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی

مراحل بسیار مهم جهت  راه اندازی آشپزخانه صنعتی :تاسیس کترینگ هم مانند هر کار دیگری احتیاج به علاقه و اشتیاق واقعی دارد. اگر از تهیه ساندویچ، پیتزا، تارت، سالاد و دیگر غذاها که عموماً در طول روز سرو می‌شوند لذت می‌برید،‌ می‌توانید آشپزخانه خود را بیشتر بر روی وعده‌های زمان ناهار متمرکز کنید. می‌توانید غذای ادارات و سازمان‌ها‌، جشن‌ها و مراسم برگزار شده در طول روز، غذای مدارس و … را تأمین کنید.

جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی به موارد زیر توجه نمایید.

پذیرایی مراسم عروسی و مناسبت‌های خاص

آشپزخانه صنعتی مخصوص مراسم عروسی معمولاً منوی مفصلی از اشتها آورها و فینگرفود در کنار غذاهای اصلی و دسر‌ها ارائه می‌کنند.

اگر به پخت کیک و کلوچه علاقه دارید، می‌توانید کترینگ تهیه دسر داشته باشید. این انتخاب سبب محدود شدن تعداد مشتریان می‌شود اما در عوض وسایل و لوازم اولیه‌ی کمتری لازم خواهید داشت.

اشتهاآورها و پیش‌غذاها. مشتریان اینگونه کترینگ ها برای مراسم جشن رو به افزایش است و گاهی این کترینگ ها نوشیدنی‌ها و کوکتل‌های مخصوص هم سرو می‌کنند.

جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی با یک فرد ماهر مشورت نمایید.

 

مراحل بسیار مهم جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی

 جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی یک منو ایجاد کنید.

با این کار می‌توانید تخمینی از میزان فضای مورد احتیاج، وسایل لازم و درآمد حدودیتان داشته باشید.

سعی کنید آیتم‌های متفاوتی برای سلایق گوناگون در نظر بگیرید. حتی اگر در یک سبک آشپزی یا غذاهای خاصی مهارت دارید، منویی مناسب سلیقه‌های گوناگون داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بیشتر غذاهای شما تند و ادویه‌دار هستند، سعی کنید چند غذای ساده نیز در منو قرار دهید.

سعی کنید غذاهای گیاهی و وگان نیز برای کسانی که گوشت و محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنند در منو داشته باشید.

منو را جوری تنظیم کنید که از پس تعداد غذاهای آن بربیایید و تهیه آنها برایتان آسان باشد و همچنین مواد اولیه مورد نیاز آنها را بتوانید تهیه کنید.

در آشپزخانه صنعتی و کترینگ غذاهایتان را امتحان کنید.

بعد از اینکه منو را مشخص کردید جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، یک مهمانی ترتیب دهید و غذاهای منو را امتحانی برای دوستان و فامیل سرو کنید. از آنها بخواهید صادقانه نظر و پیشنهاداتشان را درباره‌ی غذاها و سرویس‌دهی بگویند.

با ترکیبات غذاها بازی کنید و آنقدر امتحان کنید تا به طعم مطلوبی برسید.

تمرین سبب پیشرفت می‌شود. پیش از اینکه کسب‌وکار و راه اندازی آشپزخانه صنعتی را انجام دهید؛ از تسلط کافی بر روی تکنیک‌ها، زمان آشپزی و سرویس‌دهی برخوردار باشید.

تهیه‌ ی مکان و امکانات جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی

مکانی برای اجاره کردن بیابید. حتی اگر برای شروع بودجه‌ بسیاری ندارید، در بیشتر جاها قوانین استفاده از آشپزخانه‌های خانگی برای کار کترینگ را منع می‌کنند. نگاهی به قوانین بهداشتی منطقه خود بیندازید تا ببینید به چه نوع مکانی احتیاج دارید.

می‌توانید از آشپزخانه‌های تجاری استفاده کنید. بسیاری از این آشپزخانه‌ها فضاهایی را برای یک روز یا ساعاتی از روز اجاره می‌دهند. در صورتی که فقط آخرهفته‌ها و یا مواقع خاصی از ماه کار می‌کنید چنین آشپزخانه‌هایی برای شما مناسب هستند.

جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، به یک مکان دائمی برای آشپزی و نگهداری مواد غذایی نیاز دارید. مکانی را بیابید که لوله‌کشی مناسبی داشته باشد و بتوانید تجهیزات مورد نیازتان را در آنجا نصب کنید. همچنین با صاحب مکان درباره‌ی امکان نصب تجهیزاتی مثل دریچه‌های تهویه و چربی‌گیرها صحبت کنید.

اگر به غیر از تهیه‌ی غذا، قصد دارید مکانی برای سرو غذا هم داشته باشید، بدنبال مکانی باشید که دارای یک سالن جدا از آشپزخانه برای نشستن باشد و تدارک میز و صندلی را نیز ببینید.

آشپزخانه صنعتی خود را آماده کنید.

جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی اطلاعاتی بدست آورید.

کار کترینگ معمولاً به تجهیزات صنعتی آشپزی احتیاج دارد که از وسایلی که در منزل استفاده می‌کردید متفاوت هستند. مقداری سرمایه تهیه کنید و وسایلی که برای کارتان ضروری هستند را مشخص کنید.

خرید تجهیزات را بر اساس منو انجام دهید. به طورمثال اگر بیشتر موارد توی منو کیک‌ و شیرینی هستند، بهتر است دو فر داشته باشید و یا اگر غذاهای سرخ کرده‌ی بسیاری دارید، داشتن بیش از یک سرخ‌کن ایده‌ی خوبی است.

می‌توانید از چند سینک ظرفشویی استفاده کنید تا کارها سریعتر پیش بروند، مخصوصاً اگر به فکر استخدام افراد دیگری نیز هستید.

پیش از راه اندازی آشپزخانه صنعتی درباره‌ی نگهداری غذاها نیز فکر کنید.امکان دارد به چند یخچال و فریزر برای نگهداری غذاهایی که از قبل آماده می‌کنید نیاز داشته باشید.

محل‌های نگهداری گرم و سرد برای تنظیم دما و نگهداشتن مواد آماده بسیار اهمیت دارد.

تجهیزات کترینگ مورد احتیاج برای سرویس‌دهی به مشتریان را تهیه کنید.

ظرف و ظروف و وسایلی از این قبیل را به اندازه‌ی لازم برای موارد موجود در منو تهیه کنید

موارد مورد احتیاج برای سرویس‌دهی به نوع خدمات شما بستگی دارد اما حداقل به دیس‌ها و ظروف سرو غذا نیاز دارید.

خیلی از کترینگ‌ ها بشقاب، ظروف نقره، ظروف شیشه‌ای، و یا بشقاب‌ها و ظروف یکبار مصرف دارند.

می‌توانید از سینی‌های ویترینی و طبقه‌دار برای ارائه‌ی خدمات شیک‌ تر به مراسم و جشن‌ها استفاده کنید.

جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی حتماً وسایل و تجهیزات لازم برای گرم و سرد نگهداشتن غذا مثل ظروف شعله‌ دار و شعله‌ های سوخت مایع داشته باشید .

همچنین می‌توانید تهیه‌ی دستمال‌های پارچه‌ای، دستمال سفره، تزئینات و دکوراسیون میز غذاخوری را نیز در نظر داشته باشید. بعضی کترینگ‌ها سایبان‌های چادری برای مراسم در فضای باز نیز ارائه می‌دهند.

جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی با یک فرد ماهر مشورت نمایید.

در این مقاله به نکات مهم جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی پرداخته ایم.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672