سرخ کن سیب زمینی | طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

خانه    بلاگ      سرخ کن سیب زمینی | طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
سرخ کن سیب زمینی | طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

مقدمه : سرخ کن سيب زمينی | طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده : باید اعتراف کنیم همه ما سیب زمینی‌ های سرخ کرده ترد را دوست داریم. با اینکه همه ما سیب زمینی سرخ کرده را دوست داریم اما می‌دانیم این ماده غذایی معمولا خیلی چرب است و ارزش غذایی کمی دارد.

سرخ کن سیب زمینی | خواص سیب زمینی

معمولا در بیشتر رستوران ها سیب زمینی سرخ شده را قبل از غذای اصلی به مشتری تحویل می دهند ولی برای اینکه بتوان سریعتر اینکار را انجام داد باید از یک دستگاه سرخ کن سیب زمینی با کیفیت بالا استفاده نمود و فروشگاه  KMC به شما جهت خرید دستگاه سرخ کن سیب زمینی  کمک بسیاری خواهد کرد.

سیب زمینی یکی از کاربردی‌ ترین انواع سبزی در سراسر جهان است که از آن برای تهیه انواع غذا استفاده می‌شود. سیب زمینی ، خواص بسیار فراوانی دارد که سبب افزایش محبوبیت آن در میان مردم شده است. سیب زمینی چه ویتامین‌ ها و مواد مغذی دارد؟ در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

پتاسیم : پتاسیم ماده معدنی است که جزئی از هر سلول بدن است. این ماده به تنظیم مایعات و تعادل مواد معدنی در داخل سلول‌ ها و خارج از سلول‌ ها کمک می‌کند و با انجام این کار، به حفظ فشار خون طبیعی کمک می‌کند.
ویتامین C : ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در از بین بردن رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند، پس به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کند. ویتامین C همچنین در تولید کلاژن ، کمک به جذب آهن و بهبود زخم‌ها و سالم نگه داشتن لثه‌ها تاثیر دارد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود می‌بخشد.
فیبر: فیبر غذایی یک کربوهیدرات پیچیده است و بخشی از مواد گیاهی است که در جریان خون قابل هضم و جذب نیست. فیبرهای غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند زیرا باعث می‌شوند احساس سیری طولانی‌تر داشته باشید.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در فر و سرخ کن سیب زمینی

روش‌های متفاوتی هست که سبب می‌شود سیب زمینی برای سرخ کردن روغن زیادی نبرد ولی اگر با این وجود دوست ندارید سیب زمینی‌ها را در روغن سرخ کنید و یا اینکه رژیم گرفتید و دوست دارید غذای رژیمی بخورید می‌توانید سیب زمینی‌ سرخ کرده را در فر هم درست کنید.

مواد  مورد نیاز:

  •  4 عدد سیب زمینی متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱/۸ قاشق چایخوری نمک

 طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی را پس از شستن و گرفتن پوست آن به اندازه‌ های مساوی خرد کنید.
در این روش بهتر است سیب زمینی‌ها خیلی درشت خرد نشوند تا زمان پخت کمتری داشته باشند.
پس از خرد کردن سیب زمینی‌ها برای ۲۰ دقیقه آن‌ ها را درون آب سرد قرار دهید. این کار به ترد شدن سیب زمینی‌ها کمک بسیاری می‌کند.
پس از گذشت این زمان سیب زمینی‌ ها را بشویید و کاملا روی یک حوله آشپزخانه خشک کنید.
سپس روی سیب زمینی‌ ها کمی روغن زیتون بریزید. به صورتی که همه جای سیب زمینی‌ ها به روغن آغشته شود.
فر را از قبل روشن کنید تا روی دمای ۲۰۰-۲۱۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت کاملا گرم شود.
سیب زمینی‌ها را روی سینی فر پخش کنید. سیب زمینی‌ ها باید به صورت یک لایه و با فاصله روی سینی قرار بگیرند و نباید آن‌ها را روی هم قراردهید.
پس از اینکه یک طرف سیب زمینی‌ ها درون فر طلایی شد، سینی فر را بیرون بیاورید سیب زمینی‌ها را برگردانید تا روی دیگر آن‌ها نیر طلایی شود.
سیب زمینی‌ها را از فر دربیاورید روی آن‌ها ادویه دلخواه خود را بریزید و با سس کچاپ سرو کنید.

نکات طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد

سیب زمینی پوست قهوه‌ای بهترین سیب زمینی برای پختن و همچنین سرخ کردن است. این نوع سیب زمینی دارای پوستی قهوه‌ای و بافتی سفید است.
برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده به سبک رستورانی بهتر است سیب زمینی‌ها را کمی درشت خرد کنید.
بیشتر افراد سیب زمینی سرخ کرده را با نمک مزه‌ دار می‌کنند و ادویه خاصی استفاده نمی‌کنند اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ ها کمی پودر سیر یا پودر آویشن و فلفل سیاه هم علاوه بر نمک بزنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672