راه اندازی رستوران و نکات آن ، بخش دوم

خانه    بلاگ      راه اندازی رستوران و نکات آن ، بخش دوم
راه اندازی رستوران و نکات آن

راه اندازی رستوران و نکات آن ، بخش دوم : راه اندازی یک آشپزخانه هم سخت است هم جذاب ، برای راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید مواردی در نظر گرفت تا در این کار موفق شد و توانست در این زمینه از رقیبان خود پیشی گرفت :

برای راه اندازی رستوران به این نکات توجه کنید :

رستوران ها به طور  معمول به سه قسمت اصلی طبقه بندی می شوند:

  • فست فود ها
  • رستوران های متوسط
  • رستوران های بزرگ و مجلل

برای راه اندازی فست فود باید بسیار دقت نمایید :فست فود ها همان گونه که از اسم شان پیداست غذاهایی که به سرعت آماده می شوند و اغلب قیمت های ارزان تری دارند به فروش می رسانند. به منظور پاسخگویی هرچه بهتر به مشتریان، این رستوران ها اکثرا خدمات بیرون بر و ارسال غذا درب منزل مشتری را هم ارائه می کنند.

رستوران های متوسط، رستوران هایی هستند که نه به اندازه فست فود ها کوچک هستند و نه به اندازه رستوران های بزرگ، بزرگ اند. آن های غذاهای کامل ارائه می دهند و قیمت ها  به علت سرویسی که ارائه می دهند  کمی بالاتر است. در این مدل رستوران، مشتری غذای خودرا روی میز خود دریافت می کند.

رستوران های بزرگ و مجلل، رستورانی فوق العاده با سرویس هایی کامل هستند. قیمت آن نسبت به موارد فوق خیلی بالاتر است. این رستوران ها بر کیفیت غذا تمرکز به خصوصی دارند و برای امکاناتی که ارائه می دهند هیچ محدودیتی قائل نمی شوند.

برای راه اندازی فست فود باید شیوه مخصوصی داشت :

مشتریانی که به رستوران شما می آیند توقع دارند از لحظات حضور خود در این مکان بسیار لذت ببرند. این مساله به آن معنی نیست که شما باید حتما آن ها را با کار های عجیب غافلگیر کنید. شاید بتوان با یک پیتزای ساده، ولی در محیطی خانوادگی و صمیمی مشتریان خود را راضی کنید.  در واقع شما باید به دنبال یک مفهوم ( concept ) برای رستوران خود باشید. رستوران اگر مفهوم خاص و ویژه خود را داشته باشد، مشتریان هدفش را نیز می تواند دقیق تر انتخاب کند. مثال هایی از این نوع :

رستوران مخصوص غذای دریایی :

رستورانی که در منوی خود غذاهای دریایی را سرو می کند اکثرا طیف محدودی از غذا را در رستوران خود جای می دهد. همچنین رستوران های بزرگ و مجلل که در حوزه غذاهای دریایی فعالیت می کنند اغلب منوی وسیع تری ارائه می کند و به غیر از غذاهای سرخ شده، غذای دریایی پخته شده، بخارپز و کبابی را هم در اختیار مشتریان می گذارد. هر رستورانی نمی تواند به خوبی غذای دریایی را طبخ کند و باید در مورد آن ها دقت بسیاری داشت و برای راه اندازی رستوران باید تمام نکات را در نظر گرفت .

رستوران خانوادگی :

همانگونه که از اسم این نوع رستوران ها مشخص است، مخصوص خانواده ها راه اندازی شده اند. قیمت غذا در این مدل رستوران ها معقول تر است و برای سالمندان نیز گزینه مناسب تری به حساب می آید. منوی این نوع رستوران ها انواع گوناگونی غذا را شامل می شود تا به نیاز همه گروه ها پاسخگو باشد.

رستوران های قومی و محلی :

هدف بعضی از افراد راه اندازی رستوران برای ارائه غذاهای سنتی و محلی است. در برخی کشورها این نوع رستوران ها علاقمندان بسیاری دارد. نکته ای که سبب سخت شدن راه اندازی این نوع رستوران می شود هم محیط رستوران است و هم غذاهای ویژه آن.

کافی شاپ :

هر سال بیش از 400 میلیارد فنجان قهوه در آمریکا سرو می شود. این تعداد در آمریکا و تمام کشور های دنیا رو به افزایش است. اشخاصی که به کافی شاپ ها مراجعه می کنند علاوه بر صرف نوشیدنی های مختلف، معمولا برای ملاقات های دوستانه یا صرف عصرانه به کافی شاپ می روند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672