مراحل راه اندازی رستوران ، بخش اول

خانه    بلاگ      مراحل راه اندازی رستوران ، بخش اول
مراحل راه اندازی رستوران ، بخش اول

راه اندازی رستوران ، فست فود و یا جایی که با شکم سرکار دارد یکی از کسب و کارهای پردرآمد و البته پر زحمت است، به نظرمن رستوران داشتن بسیار کار جذاب و دوستداشتنی است اما برای راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود نکات مهمی وجود دارد تا در این زمینه موفق شویم :

مراحل راه اندازی رستوران :

نوع رستوران :

شما اول باید مشخص کنید که چه نوع رستورانی می خواهید راه اندازی کنید ، رستوران های گوناگون  ایرانی، فرانسوی، ایتالیایی، فست فود، دریایی، مکزیکی، مدیترانه ای، عربی، بین المللی هر کدام مشتری های خود را دارند .

برای راه اندازی رستوران باید به موقعیت مکانی رستوران دقت بسیار شود :

مکان رستوران یکی از موثرترین دلایل شکست یا موفقیت یک رستوران خواهد بود . دقت کنید که رستوران در محل پرتردد باشد ، جای پارک وجود داشته باشد . اگر در آن محدوده قبلا رستوران هایی راه اندازی و جمع شده است این مکان احتیاج به دقت بیشتری دارد .

نام رستوران :

یکی از مهیج ترین مراحل راه اندازی رستوران  و راه اندازی فست فود انتخاب نام آن است . انتخاب یک نام تجاری خلاقانه برای متمایز کردن شما از رقبایتان تاثیر گذار است . نام رستوران در واقع برند شما در آینده خواهد بود که باید یادآور احساس خوب و انتقال پیام ویژه به مشتری هایتان باشد . نام رستوران باید متناسب با منوی غذایی شما ، تم رستوران ، دکوراسیون و چیدمان آن باشد . به عنوان مثال انتخاب یک نام ایتالیایی برای یک رستوران با غذاهای ایرانی مناسب نیست . نام رستوران هم چنین می تواند اسم منطقه ، حتی نام یک غذا باشد . مهمترین نکته معنا دار بودن نام رستوران است و اینکه در تبلیغات و بازاریابی بتوان از آن به راحتی استفاده کرد.

برنامه کسب و کار رستوران :

در این مرحله هدف خودتان را از راه اندازی رستوران و مراحل رسیدن به آن اهداف را معین می کنید . در برنامه ی کسب و کارتان تامین کننده ها ، تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، پرسنل ،  تبلیغات ، مجوز ها  ، سرمایه گذار ، منوی غذا ، مدل خدمات  و زمان لازم برای اجرایی کردن هر مرحله را مشخص کنید .

تامین کردن بودجه :

شما باید برآورد دقیقی از هزینه راه اندای رستوران داشته باشید تا بتوانید بودجه ی کافی را تامین کنید . در این مرحله با اعداد و ارقام بسیار بالایی مواجه می شوید . تامین مکان رستوران و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی پر هزینه ترین این مراحل به حساب می آیند . اگر تصمیمتان برای راه اندازی رستوران قطعی هست می توانید ازتسهیلات موسسات مالی و بانک ها استفاده کنید .

درخواست دادن مجوز های لازم :

پروانه ی کسب و مجوز از اداره بهداشت برای  راه اندازی رستوران نیاز است . علاوه بر دستورالعملهایی که بهداشت به شما ارائه می کند بهتر است مطالعات خود را در زمینه نگهداری و حفظ سلامت مواد اولیه غذایی و غذاها بسیار بالا ببرید  .  کسب مجوز ها امکان دارد چند ماه زمان ببرد ، در زمان مناسب برای کسب مجوزها اقدام  کنید .

 منوی رستوران :

شما باید لیست کاملی از غذا ، پیش غذا ، سالاد و نوشیدنی هایی که می خواهید ارائه دهید تهیه کنید .  در منوی غذایی خود می توانید در کنار اسم غذا ، به محتویات آن هم اشاره کنید  و قیمت غذا رو با دقت به هزینه ها و سود متعارف  خود ، درج کنید .  طراحی یک منوی بسیار زیبا با رنگ بندی مناسب در انتخاب  بهتر به مشتریان  کمک می کند .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672