خمیر پهن کن پیتزا | طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

خانه    بلاگ      خمیر پهن کن پیتزا | طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی
خمیر پهن کن پیتزا | طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

مقدمه : از مزایای استفاده از خمير پهن کن پیتزا که خرید آن را برای هر مغازه یا هر آشپزخانه صنعتی تقریبا اجباری می کند ، این است که در حالت پهن کردن دستی احتیاج به آرد می باشد که این آرد کیفیت خمیر پیتزا را کاهش می دهد و یا ضخامت در همه ی بخش ها یکنواخت ایحاد نمی شود که این دوشکل در دستگاه خمیر پهن کن پیتزا حل شده است.

طرز تهیه خمیر پیتزا با استفاده از دستگاه خمیر پهن کن پیتزا .

راز تهیه پیتزای خانگی خوشمزه استفاده از خمیر پیتزای بی نقص است. آرد با کیفیت ، خمیر مایه سالم و آب ولرم با دمای مناسب همه برای بدست آوردن خمیری حرفه ای ضروری هستند. در مرحله پخت پیتزا دمای فر و زمان پخت هم اهمیت دارند. ولی اول از همه بهتر است با انواع خمیر پیتزا آشنا شوید و تصمیم بگیرید کدام خمیر مناسب کار شماست.

دستگاه خمیر پهن کن پیتزا جزو مواردی است که کاربرد بسیاری در بیشتر رستوران ها ، نانوایی ، فست فود ها ، تالار ها و… دارد و از این دستگاه استفاده می کنند.

مواد لازم برای خمیر پیتزا ایتالیایی:

  • آرد 3 لیوان
  • آب ولرم 1 لیوان
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • پودر خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری

شـرکت راهـ اندازی و مشــاوره آشپزخانه صنعتی KMC, مشاور و پیشگام در زمینه ی تامین و تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی,گریل برقی و ذغالی , گریل, سرخ کن صنعتی, انواع خمیرپهن کن در ایران ،  09126610672 ، info@kmc-launch.com

طرز تهیه خمیر پیتزا با خمیر پهن کن پیتزا

خمیر مایه را با 1 لیوان آب ولرم مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه کناری بگذارید تا عمل کند.

آرد را دوبار الک کنید تا سبک شود. وسط آرد را گود کنید و خمیر مایه ، روغن زیتون و نمک را به آن اضافه کنید ، از کناره های آرد با قاشق مخلوط کنید ، بعد از اینکه تمام مواد به خوبی مخلوط شدند ورز دهید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی ان قرار دهید.

به کمک کف دست روی خمیر فشار دهید و به سمت جلو هدایتش کنید تا خمیر کش بیاید و بعد دوباره به حالت قبل برگردید و این عمل را چندین بار تکرار کنید. در هنگام ورز دادن خمیر سطح کارتان پوشیده از آرد باشد.

داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه بگذارید ( روی خمیر برشی به صورت + بدهید تا خمیر بهتر ور بیاید ) ، پارچه ای روی ظرف بگذارید و در جای گرمی 1 – 2 ساعت قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود ( هرچه دمای محیط گرم تر باشد خمیر زودتر ور میاید ).

بعد از انکه حجم خمیر دو برابر شد دست ها و سطح کار را به کمی آرد آغشته کنید تا خمیر به دست یا محیط کار نچسبد ، خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به 4 بخش مساوی تقسیم کنید. بعد هر تکه را جداگانه چند بار با همان روش بالا ورز دهید.

تابه های پیتزا را کمی چرب کنید و خمیرها را به شکل دایره های بزرگ روی آنها پهن نمایید. 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مجدد کمی پف کند.

فر را روی حرارت 200 درجه سانتیگراد بگذارید و ظرف آبی داخل فر قرار دهید ، بعد از اینکه آب بخار کرد تابه ها را درون فر به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید تا پخت اولیه نان پیتزا انجام شود.بعد از فر خارج کنید و مواد مخصوص پیتزا را روی نان ها بریزید و مجدد درون فر بگذارید تا پنیرها ذوب شده و پیتزای شما آماده شود.

نکته : منظور از جای گرم برای گذاشتن ظرف خمیر مایه بمدت 5 دقیقه در محیطی با دمای حدود 40 درجه میباشد که برای اینکار میتوانید مایکروفر را گرم کنید و بعد ظرف را درون مایکروفر به مدت 5 دقیقه قرار دهید ، حتی میتوانید آن را در کنار شوفاژ یا هر منبع گرمایی دیگری بگذارید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672