نکات مهم در خرید تجهیزات فست فود

خانه    بلاگ      نکات مهم در خرید تجهیزات فست فود
نکات مهم در راه اندازی فست فود

امروزه همه مردم از جمله مردم ایران به سمت غذاهای فست فودی تمایل بیشتری پیدا کرده اند زیرا هم سریع تر آماده می شوند و هم آن که مزه بسیار وسوسه برانگیزی دارند. از همین رو کسب و کارهای زیادی به سمت این کار رفته اند. اگر شما نیز قصد راه اندازی این کسب و کار را دارید باید با تجهیزات فست فود آشنا باشید و به نکات مهم در خرید تجهیزات فست فود توجه نمایید و این مسئله ای است که می خواهیم در ادامه مطالب به آن بپردازیم.

راه اندازی هر کسب و کاری مقدمات خود را نیاز دارد که قبل از انجام هر کاری باید به آن ها پرداخت. راه اندازی فست فود نیز همین گونه است. از اساسی ترین مقدمات برای راه اندازی آن، خرید تجهیزات فست فود است که در انتخاب آن ها باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید. برای این کار ابتدا باید مشخص کنید چه نوع غذاهایی را می خواهید در فست فود خود به مشتریان ارائه دهید. سپس بر همین اساس به خرید تجهیزات مهم اقدام نمایید. سعی کنید از مراکز معتبر این تجهیزات را خریداری نمایید تا از کیفیت آن ها مطمئن شوید و طولانی مدت بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

همانطور که گفتیم برای انتخاب تجهیزات فست فودی نکات مهمی وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

 نکات مهم در خرید تجهیزات فست فود

در مطالب بالا اشاره کردیم که برای خرید تجهیزات فست فود نکات مهمی وجود دارد که در صورت توجه به آن ها می توانید گام های بعدی را مطمئن تر بردارید و روز به روز بر تعداد مشتریان خود اضافه کنید. در ادامه مهم ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد را نام می بریم.

 منوی فست فودی خود را انتخاب نمایید.

شما باید ابتدا منوی خود را مشخص کنید تا بر اساس آن به خرید تجهیزات و وسایل لازم اقدام نمایید. در غیر این صورت تجهیزاتی که به درد شما نمی خورد و برایتان کارایی ندارد خریداری می شود و این یعنی هدر دادن پول و سرمایه. پس قبل از هر کاری مشخص کنید می خواهید چه غذاهایی را در فست فود خود ارائه دهید تا مطابق با آن تجهیزات لازم را خریداری نمایید و از هدر رفتن سرمایه تان جلوگیری نمایید.

بودجه خود را تعیین کنید.

کاملا روشن است که بدون پول و سرمایه نمی توانید تجهیزاتی برای فست فود خود تهیه کنید. به همین دلیل باید بودجه کافی برای این بخش در نظر بگیرید. طبیعتا داشتن وسایل بسیار با کیفیت آرزوی همه است اما شما سعی کنید مطابق با بودجه و سرمایه خود گام های بعدی را بردارید تا متحمل ضرر نشوید. سپس با توسعه کسب و کارتان در آینده می توانید تجهیزات بسیار با کیفیت تری تهیه نمایید. البته این به معنای خرید وسایل بی کیفیت و ارزان نیست بلکه منظور کنار گذاشتن بودجه مناسب و کافی برای این کار است.

 فضای آشپزخانه را در نظر بگیرید.

تجهیزات فست فود در فضای آشپزخانه نگه داری می شوند به همین دلیل باید فضای کافی برای نگه داری از آن ها را داشته باشید. در زمان خرید این تجهیزات، فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و مطابق با آن، تجهیزات با ابعاد مناسب تهیه نمایید.

فضای مناسب اشپزخانه

 محل مناسبی برای فست فودی خود انتخاب کنید.

شما باید محل مناسبی برای فست فودی خود انتخاب نمایید تا به تعداد مشخصی از مشتریان بتوانید در طول روز خدمات ارائه دهید. بر همین اساس است که به خرید تجهیزات مورد نیازتان باید اقدام نمایید. این فضا نباید خیلی کوچک باشد زیرا مشتریان در هنگام غذا خوردن باید در فواصل مناسبی از یکدیگر قرار بگیرند تا احساس امنیت کافی را داشته باشند.

به ظرفیت فست فودی خود توجه کنید.

با توجه به محلی که کسب و کارتان در آن قرار دارد باید تعداد سفارشات غذا را حدس بزنید. شما بر اساس این عدد باید وسایل و تجهیزات لازم فست فودی خود را تهیه نمایید. اجاق گاز، وسایل و ظروف پخت و پز، وسایل و ظروف سرو غذا و … بر اساس این تعداد تهیه می شود. به همین دلیل توجه به ظرفیت فست فودی از نکات بسیار مهم است.

به جنس تجهیزات توجه کنید.

نکته مهم دیگری که در انتخاب تجهیزات فست فود باید در نظر بگیرید جنس آن ها است که بهتر است از استیل ضد زنگ باشد تا در برابر حرارت و سایر شرایط از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در صورتی که وسایل و تجهیزات از مواد بی کیفیت تهیه شده باشند خیلی زود آسیب می بینند و شما را متحمل ضرر های مالی و … می کنند.

نکات تکمیلی

نکات مهم و کلی درباره خرید تجهیزات فست فود ذکر کردیم. در این باره باید به مسائل مختلفی توجه داشته باشید از جمله این که:

  • به برچسب انرژی محصولات دقت کنید. سعی کنید تجهیزاتی خریداری نمایید که کم مصرف هستند تا بازدهی بالایی داشته و هزینه های شما را کاهش دهند.
  • سعی کنید از مراکز معتبر و مجاز تجهیزات خود را تهیه نمایید. در این صورت از کیفیت آن ها مطمئن خواهید شد و مدت زمان بیشتری از آن ها استفاده خواهید کرد. در این صورت در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد.
  • در زمان خرید تجهیزات به ضمانتنامه های آن ها دقت نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید به مراکز آن ها رجوع کرده و نواقص را برطرف نمایید.
  • برای راه اندازی فست فود باید به مسائل مختلفی توجه داشته باشید. به همین دلیل نکات کلی و مهمی که در بالا ذکر کردیم را هرگز فراموش نکنید.

نتیجه گیری

راه اندازی هر کسب و کاری مسائل خاص خود را دارد. با پرس و جو از متخصصان و با تجربه های آن کسب و کار می توانید دقیق تر کارتان را شروع کنید و به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنید. راه اندازی فست فود نیز همین گونه است. با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم می توانید یک کسب و کار موفق راه اندازی نمایید. بقیه مسیر نیز به خودتان و کارکنان فست فود بستگی دارد. امیدواریم روز به روز بتوانید کارتان را گسترده تر نمایید و به اهدافتان دست پیدا کنید.

 

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672