نحوه راه اندازی رستوران و تجهیزات مورد نیاز آن

خانه    بلاگ      نحوه راه اندازی رستوران و تجهیزات مورد نیاز آن
نحوه راه اندازی رستوران و تجهیزات مورد نیاز آن

راه اندازی هر کسب و کاری از جمله رستوران نیاز به انجام تدابیر مهمی است. اگر قصد دارید به زودی یک رستوران راه اندازی نمایید حتما به مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم توجه فرمایید.

برنامه ریزی کردن

شما باید ابتدا برای تمامی کارهایی که می خواهید انجام دهید برنامه ریزی نمایید. نحوه تهیه تجهیزات رستوران، نوع تجهیزاتی که می خواهید، منوی مورد نیاز خودتان، استخدام کارکنان و سرآشپز و… شما باید به تمامی این موارد توجه کنید.

انتخاب و تهیه مکان مناسب

برای یک رستوران موفق، مکان مناسب بسیار مهم است. مشتریان سعی می کنند به رستوران هایی بروند که از نظر ظاهری مناسب هستند و بر راه مسیرشان قرار دارند. پس بر همین اساس بهتر است مکانی را برای رستوران خود انتخاب نمایید که از نظر جغرافیایی محل مناسبی باشد، افراد به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و برای رسیدن به آن در ترافیک نمانند، جای پارک مناسب داشته باشد، همچنین از لحاظ ظاهری نیز زیبا باشد، گنجایش تعداد افراد را در زمان های شلوغ داشته باشد. در این صورت می توان گفت مکان مناسبی برای رستوران خود انتخاب کرده اید.

دریافت مجوزهای لازم

شما باید کسب و کارتان را قانونی کنید به همین دلیل نیاز است مجوزهای مربوطه را کسب نمایید. همانطور که می دانید برای تمامی کسب و کارها یک سری ملاحظات قانونی وجود دارد. شما باید برای آن که مسیر کاری خود را قانونی و بدون مشکل سپری نمایید، به تمامی این قوانین توجه داشته باشید. برای این کار لازم است همه مجوزات لازم را برای راه اندازی رستوران تان، دریافت نمایید.

استخدام کارکنان خبره

داشتن کادر حرفه ای و متخصص بسیار مهم است و کیفیت ارائه خدمات شما را بالا می برد. برای راه اندازی یک رستوران شما باید به تمامی قسمت ها توجه داشته باشید. یکی از قسمت های مهم در راه اندازی رستوران، استخدام کارکنان است. با توجه به قسمت های مختلف یک رستوران شما باید، سرآشپز، تعدادی آشپز، افرادی برای شستشو ظروف و سایر کارها، برای قسمت صندوق، تعدادی گارسون برای پذیرایی و توزیع غذا و… استخدام نمایید.

به تخصص و مهارت هایی که این افراد دارند حتما توجه کنید. بعد از استخدام کار شما تمام نخواهد شد و برای آن که کیفیت خدمت رسانی خود را همیشه در سطح بالا نگهدارید باید آموزش هایی را به صورت دوره ای برای پرسنل خود در نظر بگیرید.

تهیه تجهیزات و وسایل لازم

هر رستوران به یک سری وسایل و تجهیزات لازم و ضروری نیاز دارد. وسایل آماده سازی مواد غذایی، وسایل پخت، وسایل سرو، وسایل نگه داری مواد غذایی از جمله مهم ترین تجهیزاتی است که هر رستوران نیاز دارد. هر کدام از این تجهیزات دارای ویژگی ها و کاربرد های به خصوصی هستند. شما باید با توجه به نیاز رستوران خود و متناسب با منوی رستوران و سایر شرایط، به تهیه تجهیزات رستوران اقدام نمایید.

انتخاب و خرید تجهیزات رستوران به دقت زیادی نیاز دارد. در صورتی که در این مرحله با مشکل رو به رو هستید می توانید از مشاوره کارشناسان kmc launch بهره مند شده و بهترین و مناسب ترین تجهیزات رستورانی را خریداری نمایید.

تبلیغات

بعد از انجام تمامی کارهایی که برای راه اندازی رستوران نیاز است، اکنون باید کاری کنید که افراد بیشتری شما را بشناسند تا روز به روز بر تعداد مشتریان تان افزوده شود. در این جا، تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم می باشد. سعی کنید از روش های بازاریابی مختلف استفاده نمایید زیرا افرادی که به سراغ رستوران شما می آیند از قشرها و سنین مختلف هستند.

برخی از افراد در شبکه های اجتماعی فعال هستند، برخی به تبلیغات چاپی علاقه دارند و… شما باید برای تمامی این افراد بازاریابی داشته باشید. پس بهتر است برای انتخاب روش مناسب بازاریابی، با متخصصین این کار مشورت نمایید.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران و هر کسب و کاری نیاز به بودجه و سرمایه خاص خود دارد. از تهیه مکان مناسب گرفته تا تهیه تجهیزات، استخدام پرسنل و … همگی نشان دهنده آن است که شما باید سرمایه کافی برای این کار در نظر بگیرید. دقیقا نمی توان گفت به چه میزان سرمایه نیاز دارید چون اهداف، وسایل و سایر مواردی که در نظر دارید با رستوران های دیگر متفاوت است. علاوه بر این، نوسانات بازار نیز بر این مسئله تاثیر گذار است. به همین دلیل برای کسب اطلاع از قیمت تجهیزات رستوران می توانید با کارشناسان kmc launch تماس گرفته و یا سری به وبسایت ما بزنید.

مهم ترین نکات در خرید آنلاین تجهیزات رستوران

تجهیزات رستوران تاثیر زیادی بر کیفیت غذا می گذارند به همین دلیل در خرید آنلاین و یا حضوری آن ها باید دقت لازم را داشته باشید. در ادامه مهم ترین نکات در خرید آنلاین تجهیزات رستوران را نام می بریم.

  • حتما قبل از خرید تجهیزات، به منوی خود توجه کنید. شما باید بر اساس منوی رستوران تان تجهیزات لازم را خریداری کنید زیرا باید آن مواد غذایی را در اختیار مشتری قرار دهید. اگر برای انتخاب تجهیزات مناسب خود با مشکل رو به رو هستید می توانید با کارشناسان kmc launch مشورت نمایید.
  • حتما جنس و کیفیت تجهیزات رستوران را در نظر بگیرید. صرف ارزان قیمت بودن نباید شما را وسوسه کند خرید کنید. شما باید به کیفیت مواد غذایی که می خواهید به مشتری بدهید زیرا جنس تجهیزات رستورانی در کیفیت خدمت رسانی شما تاثیر دارد. علاوه بر این باید تجهیزات و لوازمی تهیه کنید که کیفیت خوبی داشته و طولانی مدت بتوانید از آن ها استفاده نمایید.
  • به تعداد تجهیزاتی که نیاز دارید دقت کنید. شما باید روزها و ماه هایی از سال که مشتریان زیادی دارید در نظر بگیرید و برای آن روز ها تجهیزات لازم تهیه نمایید. به همین دلیل باید تعداد افراد در وقت های شلوغ را پیش بینی نمایید و طبق آن وسایل لازم را خریداری کنید.
  • حتما قبل از خرید تجهیزات، با سرآشپز خود و یا یک فرد متخصص مشورت نمایید. او به شما کمک می کند تجهیزاتی بخرید که به کارتان می آید.

بهترین برند لوازم و تجهیزات رستوران

تهیه لوازم و تجهیزات با کیفیت رستوران خیلی مهم است. شما باید همواره از بهترین مراکز و بهترین برند ها وسایل مورد نیازتان را خریداری نمایید. برخی از بهترین برندهای لوازم و تجهیزات رستوران عبارتند از: شرکت دنیا استیل طرح ایرانیان، روماک ماشین، صنایع استیل پارس، بیک صنعت، نوژن، پرشیا استیل و … این برندها، بهترین لوازم آشپزخانه های صنعتی رستورانی را تولید می کنند و کیفیت بالای غذاهای پخته شده را تامین می کنند.

لیست تجهیزات راه اندازی رستوران

همانطور که گفتیم در رستوران ها تجهیزات و لوازم مختلفی استفاده می شود. از این وسایل برای نگه داری و تهیه مواد غذایی، پخت غذا، سرو و توزیع غذا و… استفاده می شود. در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم.

  • یخچال
  • فریزر
  • انواع گازهای صنعتی
  • کباب پز
  • دستگاه گریل
  • انواع قابلمه، انواع دیگ، انواع ماهیتابه و …
  • انواع کارد، قاشق، کف گیر و …
  • انواع فر
  • سرخ کن صنعتی
  • ماشین ظرفشویی
  • انواع یخساز
  • ترولی رستورانی
  • بشقاب، لیوان، کاسه و … برای سرو غذا
  • انواع قاشق، چنگال و کارد سرو غذا
  • ترولی حمل ظروف تمیز و کثیف
  • ترولی پذیرایی
  • اجاق پلوپز
  • سیخ و سینی
  • خرد کن یا اسلایسر

تجهیزات مختلف زیادی در رستوران وجود دارد. شما باید ابتدا مشتریان خود را شناسایی کنید، طبق آن منوی پذیرایی خود را تهیه کنید سپس بر اساس آن به تهیه تجهیزات و لوازم رستوران اقدام نمایید.

شرکت kmc launch آماده خدمت رسانی و ارائه تجهیزات لازم رستوران به شما عزیزان می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری در زمینه راه اندازی و تاسیس رستوران دارید بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672