نحوه انتخاب هودهای صنعتی

خانه    بلاگ      نحوه انتخاب هودهای صنعتی

در آشپزخانه های صنعتی از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها هود صنعتی است. از آن جا که هوای آشپزخانه ها از جمله آشپزخانه های صنعتی همیشه باید تمیز و سالم باشد استفاده از این وسیله نیز اهمیت خود را پیدا می کند. به همین دلیل در ادامه این مطالب می خواهیم به نحوه انتخاب هودهای صنعتی بپردازیم پس با Kmc-launch همراه باشید.

استفاده از هودهای صنعتی در آشپزخانه های بزرگ چه اهمیتی دارد؟


هود صنعتی یکی از تجهیزات مهم در آشپزخانه های بزرگ و رستوران ها به حساب می آید. این وسیله تاثیر زیادی بر کیفیت هوا و محیط می گذارد. در ادامه به اهمیت این وسیله مهم در آشپزخانه های صنعتی می پردازیم.

• حذف بوهای ناخوشایند و دود


در آشپزخانه های صنعتی حجم زیادی از مواد غذایی آماده می شود. این مسئله باعث می شود بوهای ناخوشایند و دود زیادی در فضا ایجاد شود و محیط را آلوده نماید. هود صنعتی این بوهای مختلف و دودها را جذب کرده و باعث تهویه هوای محیط می شود.

• افزایش کیفیت هوا


در آشپزخانه های صنعتی باید کیفیت هوا مناسب باشد تا سلامت کارکنان و مواد غذایی حفظ شود. هود صنعتی به حذف دود و بوهای ناخوشایند کمک کرده و کیفیت هوای محیط را در حد بالا حفظ می کند.

• افزایش بهره وری


در آشپزخانه های صنعتی افراد زیادی مشغول به کار هستند. حفظ سلامت آن ها باعث افزایش بهره وری کار آن ها خواهد شد و این مسئله با کمک هود صنعتی اتفاق می افتد.

• رعایت استاندارد های بهداشتی


از آن جایی که درآشپزخانه های صنعتی با سلامتی افراد زیادی سر و کار داریم باید تمامی استاندارد های بهداشتی به درستی رعایت شود. هود صنعتی می تواند با تخلیه بو و دودهای مختلف به حفظ بهداشت در محیط کمک نماید.

در این جا با 4 مورد از اهمیت استفاده از هود صنعتی در آشپزخانه های بزرگ و رستوران ها آشنا شدیم. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایید با ما در شرکت Kmc-launch تماس بگیرید.

هودهای صنعتی چه انواعی دارند؟

هودهای صنعتی مانند هر دستگاه دیگر دارای تنوع زیادی است. شما باید با اطلاع از هر کدام از انواع هودهای صنعتی، وسیله ای که بهتر می تواند نیازتان را برطرف نماید را انتخاب نمایید. در ادامه مهم ترین انواع هود های صنعتی را نام می بریم.

 

انواع هود صنعتی از نظر کاربرد


از نظر کاربرد می توان هود صنعتی را به دو دسته زیر تقسیم بندی کرد:

• هود صنعتی تک جداره:

بیشتر هود های موجود در کشورمان از نوع هود تک جداره می باشند. این نوع هود ها فقط می توانند هوای محیط را به بیرون منتقل کنند و نمی توانند از طریق کانال های خود هوا را به محیط وارد نمایند. قیمت آن ها پایین است و فقط نوع مکشی دارند.

• هود صنعتی دو جداره:

از جمله پیشرفته ترین هودها، هود های صنعتی دو جداره هستند که قیمت بالایی دارند. این نوع هود ها تخلیه هوای محیط را با قدرت زیاد انجام می دهند و می توانند هوای بیرون را به محیط منتقل نمایند و در دو نوع مکشی و دهشی موجود می باشند.

انواع هود از نظر نحوه نصب

طبق یک دسته بندی دیگر و با توجه به نوع نصب هود های صنعتی می توان آن ها را در دو دسته جای داد:

• هود صنعتی مرکزی:

این نوع هود ها در مرکز آشپزخانه های صنعتی قرار می گیرند و دارای دو فیلتر می باشند. در صورت نصب صحیح آن، ایمنی محیط افزایش پیدا کرده و کارکنان می توانند به راحتی در محیط به فعالیت بپردازند.

• هود صنعتی دیواری:

این مدل هودها بر روی دیوار نصب می شوند و یک فیلتر دارند. نصب آن ها آسان است و فقط به یک سری ابزار نیاز دارد. دسترسی به آن ها بسیار راحت است و می توان در مواقع ضروری خیلی آسان آن ها را سرویس و تعمیر کرد.

انواع هود صنعتی از نظر شکل ظاهری


بر اساس شکل ظاهری نیز هودهای صنعتی را می توان در دسته بندی های زیر قرار داد:

• باکسی:

هودهای باکسی به شکل چهارگوش هستند و در دو نوع دیواری و مرکزی موجود می باشند. خیلی راحت می توان آن ها را بر روی دیوار یا سقف نصب کرد و هوای محیط را تهویه نمود.

• ذوزنقه:

هودهای ذوزنقه نیز دارای دو نوع دیواری و مرکزی هستند. در بیشتر موارد این نوع هود از استیل ساخته می شود و به خاطر کیفیت بالایی که دارند در آشپزخانه های صنعتی و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ما انواع مختلف هودهای صنعتی را در دسته بندی ای مختلف نام بردیم. ممکن است در نگاه اول انتخاب برای شما سخت باشد. شما می توانید برای کسب راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ما در Kmc-launch تماس بگیرید.

در زمان خرید هود صنعتی به نکات زیر توجه کنید.


همانطور که مشاهده کردید هودهای صنعتی دارای انواع مختلفی هستند به همین دلیل اگر می خواهید خریدی مطمئن و دقیق داشته باشید توصیه می کنیم به نکات زیر دقت کنید.

• به نوع هود دقت کنید. ابتدا شما باید نیاز آشپزخانه و رستوران خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن هود مناسبی انتخاب نمایید.
• به جنس هود و مواد اولیه آن دقت کنید. بهتر است از جنس استیل ضد زنگ باشد تا در برابر رطوبت و آلودگی ها مقاومت داشته باشد.
• قدرت هود و توانایی آن در خروج هوای آلوده نیز بسیار مهم است.
• سرعت هود ها نیز مختلف است. شما باید متناسب با نیازتان از هود با سرعت مناسبی استفاده نمایید تا بتواند به راحتی هوای تمیز و مناسبی برای شما فراهم نماید.
• نصب هود باید توسط افراد خبره و به صورت صحیح انجام شود در غیر این صورت کارایی لازم را نخواهد داشت به عنوان مثال باید در فاصله مناسبی از اجاق گاز قرار داشته باشد.
• نگه داری از هود نیز نکاتی دارد مثلا باید به صورت دوره ای سطوح و فیلتر های آن تمیز شوند تا کارایی بهینه ای داشته باشد.
• نکته مهم دیگر در انتخاب هود صنعتی، توجه به بودجه ای است که در اختیار دارید. با در نظر گرفتن سایر موارد می توانید هود صنعتی متناسب با بودجه ای که دارید خریداری نمایید.
• به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز دقت کنید تا در زمان بروز هر گونه مشکل به راحتی بتوانید آن را برطرف نمایید.

 

در این مقاله درباره اهمیت هود صنعتی، انواع آن و همچنین نکاتی که در زمان خرید آن باید در نظر داشته باشید صحبت کردیم. ممکن است در زمان خرید تردید داشته باشید و نتوانید کالای مورد نظرتان را انتخاب نمایید. به همین دلیل می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در Kmc-launch استفاده کرده و خریدی مطمئن و دقیق داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر و ثبت سفارش می توانید با ما تماس بگیرید

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672