راه اندازی رستوران و نکات آن ، بخش اول

خانه    بلاگ      راه اندازی رستوران و نکات آن ، بخش اول
راه اندازی رستوران و نکات آن

راه اندازی رستوران و نکات آن ، بخش اول : قطعا راه اندازی یک آشپزخانه هم لذت دارد هم سختی هایی خود را دارد ، برای راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید نکاتی را دانست تا در این کار موفق شد و توانست بارقیبان در این کار رقابت کرد:

راه اندازی رستوران :

از جمله ایده هایی که امکان دارد در سال به ذهن هزاران نفر خطور کند. شاید این کار در ابتدا راحت به نظر می آید. ولی واقعیت ماجرا اینجاست که حتی راه اندازی رستوران کوچک با فعالیت و منوی محدود نیز مشکلات و چالش های خاص خود را دارد.

در طول مراحل راه اندازی رستوراناحتیاج به برآورد هزینه های بالا و تهیه سخت افزارها و تجهیزات گوناگونی دارید.

قطعا در این کار نیاز به یک مشاور راه انداز رستوران  و راه اندازی فست فود خواهید داشت. هر چقدر مقیاس رستورانی که در نظر دارید بزرگ تر باشد، این احتیاج بیشتر احساس می شود. بادقت به اهمیت این موضوع و شکست هایی که در سال های اخیر رخ داده است، امروز بعضی شرکت ها در جهت مشاوره راه اندازی رستوران تاسیس شده است.

راه اندازی رستوران و نیازهای رو به رشد

امروزه تعداد افرادی که تمایل دارند غذای خود را بیرون از خانه بخورند بسیار شده است.  چهل سال پیش 155 هزار رستوران زنجیره ای در آمریکا وجود داشت وحالا به بیش از 960 هزار عدد رسیده است. با این وجود هنوز فضای خالی برای رستوران جدید و مراکز ارائه خدمات غذایی احساس می شود.

تغییرات جمیعتی و عوض شدن سبک زندگی سبب رونق گرفتن کسب و کار های مرتبط با خدمات غذایی شده است. مردم کمتر از هروقت دیگری وقت خود را صرف طبخ غذا می کنند و ترجیح می دهند زمان خود را صرف کار های دیگر کنند و از غذاهای رستورانی استفاده کنند. آن ها تمایل دارند بدون کثیف شدن ظرفی، غذای خوشمزه ودلخواه خود را تهیه کنند.

اگرچه با این اتفاقات آینده صنعت غذا روشن است، اما هیچ تضمینی نیست که هر شخصی وارد این کسب و کار شود و یک رستوران راه اندازی کند موفق شود. حتی بزرگترین رستوران داران نیز به شما خواهند گفت که رستوران داری یک شغل راحتی نیست و به آسانی نمی شود از آن به درآمد بالا رسید.

واقعیت این است که خیلی از رستوران ها در اولین سال تاسیس خود شکست می خورند و بررسی ها نشان داده است که نبود برنامه ریزی دقیق مهمترین عامل شکست آن ها بوده است.

البته به این معنی هم نیست که کسب و کار غذا و رستوران یک فرآیند بسیار سخت است و هرکسی نمی تواند در آن موفق شود. در حقیقت باید گفت هرچه مسیر پیش رو دقیق را مشخص شود، احتمال پیروزی در آن بسیار می شود.

اگرچه همه ما رستوران داری را دوست داریم، اما باید اعتراف کنم شغل بسیار دشواری است. این عرصه یک کسب و کار فوق العاده، بزرگ و رضایت بخش است. از این حرفه می توان به عنوان یک شغل پرسود یاد کرد. اما برای آنکه به سود مالی برسیم هزاران قطعه متحرک وجود دارد که تا همه آن ها به حرکت درنیایند، به سود نهایی نخواهیم رسید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672