تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار

خانه    بلاگ      تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار

خیلی از افراد دوست دارند در خیابان و در مسیر خود غذای مورد علاقه شان را بدون تشریفات اضافی میل کنند. از همین رو فست فود سیار امروزه رونق زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم به فکر راه اندازی آن هستید باید با تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار آشنا باشید تا بتوانید خدماتی عالی به مشتریان خود ارائه دهید. تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

چیدمان آشپزخانه صنعتی در فست فود سیار محدود است.

در فست فود های سیار متراژ کمی در اختیار دارید. شما باید به نحوی وسایل را در آشپزخانه صنعتی کوچک خود بچینید که تمامی وسایل مورد نیازتان جای شود و محل عبوری برای آشپز باشد. به همین دلیل در زمان خرید تجهیزات مورد نیازتان باید فضایی که در اختیار دارید را در نظر داشته باشید و بر اساس آن، وسایلی با ابعاد مناسب تهیه نمایید تا کارایی آن ها به خوبی حفظ شود.

توجه داشته باشید فست فود سیار فقط با نقشه طراحی باید ساخته شود زیرا شما برای آن که بتوانید خدماتی عالی و با کیفیت به مشتریان خود ارائه دهید باید از سانتی متر سانتی متر فضای در اختیارتان نهایت استفاده را بکنید. تجهیزات مورد نیاز در قسمت عقب خودرو جای می گیرند و در کنار خودرو پنجره ای برای تحویل غذا به مشتری در نظر گرفته می شود. با در نظر گرفتن تمامی این نکات یک فست فود سیار باید طراحی و ساخته شود.

توجه به نیروی تغذیه گر در فست فود سیار

نکته ای در زمان راه اندازی فست فود سیار باید در نظر داشته باشید این است که انرژی لازم برای تهیه مواد غذایی را چگونه می خواهید تامین کنید. شما باید هم به فکر تهیه باتری با کارایی بالا و هم گازوئیل برای راه اندازی تجهیزات مختلف از جمله گاز، یخچال، فریزر، گریل و … باشید. البته می توانید از ژنراتور برق نیز استفاده نمایید و انرژی لازم برای یک روز کاری تان را در فست فود سیار تامین نمایید.

تهیه تجهیزات نو یا دست دوم برای راه اندازی فست فود سیار

شما باید تمامی هزینه های پیش رویتان را محاسبه نمایید و بودجه متناسب با آن را تامین نمایید. در صورتی که از این لحاظ مشکلی ندارید بهتر است به سراغ تهیه تجهیزات نو بروید و به ضمانتنامه آن ها دقت کنید تا از کیفیت آن ها مطمئن شوید و مدت زمان زیادی بتوانید از آن ها استفاده نمایید. اما در صورتی که بودجه کمی در اختیار دارید می توانید به سراغ خرید تجهیزات دست دوم بروید. البته این به معنی خرید تجهیزات خراب و آسیب دیده نیست بلکه شما با هزینه ای که می کنید قرار است درآمد کسب نمایید به همین دلیل باید از کارایی این تجهیزات مطمئن باشید. پس قبل از خرید تجهیزات کار کرده حتما آن ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید سالم هستند.

مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار کدامند؟

اکنون که تصمیم گرفته اید یک فست فود سیار راه اندازی نمایید باید بدانید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید. به همین خاطر می خواهیم در ادامه مهم ترین تجهیزاتی که شما برای راه اندازی یک فست فود سیار نیاز دارید را نام ببریم.

  • سینک و ابزار های شستشو

یکی از لوازم ضروری برای یک فست فود و رستوران، سینک و ابزار های شستشو است. از آن جایی که با مواد غذایی سر و کار دارید رعایت بهداشت بالاترین اولویت را دارد. به همین دلیل این تجهیزات را به دقت انتخاب نمایید.

  • اجاق، گریل و سرخ کن صنعتی رو میزی

شما باید ابتدا در نظر بگیرید که چه نوع غذایی را می خواهید سرو کنید. بر این اساس باید تجهیزات پخت و پز خود را انتخاب نمایید. از جمله تجهیزات مهم برای این قسمت، اجاق، گریل و سرخ کن صنعتی از نوع رو میزی می باشد که باید بر اساس فضایی که در اختیار دارید انتخاب شود.

  • سیستم های برودتی و سرمایی

مواد اولیه برای پخت و پز همیشه باید در یک محدوده دمایی خاصی نگه داری شوند و از گرما و حرارت حفظ شوند تا دچار فساد نشوند. به همین دلیل شما به سیستم های برودتی و سرمایی مانند یخچال و فریزر نیز احتیاج دارید تا مواد غذایی خود را درون آن ها نگه داری نمایید.

توجه داشته باشید که این تجهیزات باید در محل امنی نگه داری شوند و از جا به جایی و لغزش زیاد آن ها باید خودداری کرد تا آسیبی به این وسایل وارد نشود.

تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار مطابق با منوی غذا

در مطالب بالا یک سری تجهیزات اصلی که برای هر فست فود سیار نیاز است را نام بردیم. اکنون می خواهیم مهم ترین تجهیزات فست فود سیار را مطابق با منوی غذا در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید مطابق با آن، وسایلی مناسب تهیه نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار با منوی برگر

اگر منوی غذای فست فود سیار شما برگر است باید تجهیزات زیر را تهیه نمایید:

 

تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار با منوی کباب

در صورتی که می خواهید در منوی غذای فست فود سیار خود کباب سرو نمایید باید تجهیزات زیر را تهیه کنید:

تجهیزات مورد نیاز برای فست فود سیار با منوی پیتزا

 

 

پیتزا طرفداران زیادی دارد. اگر می خواهید فست فود سیاری راه اندازه کنید که پیتزا سرو می کند باید تجهیزات زیر را تهیه کنید:

  • آون صنعتی پیتزا
  • یخچال و فریزر صنعتی
  • میز آماده سازی پیتزا

برای راه اندازی فست فود سیار به تجهیزات مختلفی احتیاج دارید که در قسمت عقب خودرو جای بگیرند. در این مقاله مهم ترین تجهیزاتی که برای راه اندازی این کسب و کار احتیاج دارید را نام بردیم و به مهم ترین تجهیزات برای فست فود سیار با منوی برگر، کباب، گریل پیز و پیتزا نیز پرداختیم. در آخر یاد آوری می کنیم تجهیزات مورد نیاز تان را از فروشگاه های معتبر و مجاز تهیه کنید تا از کیفیت آن ها مطمئن باشید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672