تجهیزات آشپزخانه هتل

خانه    بلاگ      تجهیزات آشپزخانه هتل

در یک آشپزخانه هتل برای تهیه انواع غذا به رعایت نکات و موارد مختلفی نیاز است از جمله تهیه فهرستی از تجهیزات آشپزخانه هتل. اگر به تازگی قصد ورود در این کسب و کار را دارید و می خواهید با این تجهیزات آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با kmc-launch همراه شوید تا شما را با مهم ترین تجهیزات این حرفه آشنا کنیم.

سیستم های سرمایشی

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در هر آشپزخانه صنعتی باید وجود داشته باشد، سیستم های سرمایشی مانند یخچال و فریزر است. در صورت نبود این تجهیزات، مواد غذایی فاسد می شوند و خسارات زیادی را به دنبال خواهند داشت. بنابراین برای راه اندازی این کسب و کار باید به این سیستم های سرمایشی توجه کنید و بهترین و مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید.

یخچال و فریزر ها دارای انواع و ابعاد مختلفی هستند. شما می توانید با توجه به نیازی که در حال حاضر دارید و شرایطی که در آینده پیش بینی می کنید، وسایل سرمایشی با ظرفیت های مناسبی تهیه نمایید.

تجهیزات پخت و پز

تصور کنید بدون گاز و یا فر، غذا تهیه کنید. آیا چنین چیزی برای یک آشپزخانه هتل ممکن است؟ پس شما باید به فکر تهیه تجهیزات پخت و پز باشید و از انواع مختلف آن مانند اجاق گاز، فر، دستگاه گریل، سرخکن، کباب پز و … مناسب ترین ها را انتخاب نمایید.

این تجهیزات پخت و پز تنوع زیادی دارند. شما می توانید بر اساس ابعاد آن ها، تعداد شعله و سایر معیارهای مهم، دست به انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع گاز و فر، سرخکن و … بزنید. در صورتی که اطلاعات خاصی در این زمینه ندارید نگران نباشید زیرا کارشناسان ما در kmc-launch همواره آماده ارائه راهنمایی ها و مشاورات لازم به شما عزیزان هستند تا بتوانید تجهیزات مناسبی تهیه نمایید.

تجهیزات سرو غذا

علاوه بر ظروفی که برای سرو هر وعده غذایی در هتل خود نیاز دارید باید یک سری تجهیزات مناسب برای سرو وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام تهیه نمایید. در صورتی که هتل شما سلف سرویس هم دارد برای این خط هم باید فکری کنید و از تجهیزات مناسب آن استفاده نمایید.

بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان، کاسه و سایر وسایل مناسب سرو غذا را باید با دقت تهیه نمایید. در این جا شما باید به نوع منوی آشپزخانه هتل خود توجه داشته باشید تا از تجهیزاتی متناسب با آن استفاده نمایید. تجهیزاتی که هم مناسب با نوع غذا باشند و هم آن که زیبایی و جلوه خاصی به هتل شما بدهند.

کانترها

برای آماده سازی مواد غذایی و خرد کردن گوشت و سبزیجات و … هر آشپزی نیاز به میز و کانتر دارد. به همین دلیل یکی از تجهیزات مهم در هر آشپزخانه صنعتی از جمله آشپزخانه هتل، کانترها هستند. شما باید بتوانید نیاز روزانه آشپزخانه هتل را پیش بینی نمایید تا کانتر با ابعاد مناسبی را تهیه نمایید تا ظرفیت لازم برای مواد غذایی هر روز شما را داشته باشد.

بر اساس یک نظریه قدیمی، می گویند برای هر نیروی کار در آشپزخانه صنعتی به 10 متر مربع فضا نیاز وجود دارد. شما با در نظر گرفتن تمامی این نکات می توانید میز و کانتر مناسب خود را سفارش دهید. 

تجهیزات شستشو و نظافت

در آشپزخانه هتل ها و رستوران ها و هر آشپزخانه دیگر، رعایت نظافت اهمیت زیادی دارد زیرا به صورت مستقیم با سلامتی افراد در ارتباط است. به همین دلیل باید تجهیزات مناسب نظافت و شستشو مانند سینک و ماشین ظرفشویی در ابعاد و تعداد مناسب تهیه نمایید تا بعد از سرو غذا با انبوهی از ظروف کثیف و شسته نشده مواجه نشوید.

خوشبختانه ماشین ظرفشویی نیز انواع مختلفی دارد که شما می توانید بر اساس نیاز هتل خود، بهترین و مناسب ترین نوع آن را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که این تجهیزات باید علاوه بر ابعاد و ظرفیت مناسب، از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند ظروف را به خوبی تمیز نمایند و مدت زمان بیشتری عمر کنند.

دستگاه خرد کن و اسلایسر


در هر آشپزخانه صنعتی برای تهیه مواد غذایی به خرد کن و اسلایسر نیاز است. برای آن که بتوانید به کار خود سرعت ببخشید نیاز به این نوع تجهیزات دارید تا هم کیفیت کارتان بالا برود و هم آن که بتوانید به موقع، وعده های غذایی را سرو نمایید. سعی کنید دستگاه خرد کن و اسلایسر با ابعاد مناسب تهیه نمایید تا پاسخگوی نیاز روزانه شما باشد و در ساعت های شلوغی، کار شما را با کندی مواجه نکند.

 

 

سیستم تهویه هوا

در آشپزخانه هتل ها و هر آشپزخانه دیگری، بوهای مختلف مواد غذایی در فضا می پیچد. به همین دلیل با داشتن یک سیستم تهویه هوای مناسب می توانید از انتشار بوهای نامطلوب جلوگیری نمایید و فضای مناسبی را برای کار کردن نیروهای آشپزخانه فراهم کنید و از انتشار بوها به فضای پذیرایی هتل جلوگیری نمایید و با این کار، رضایت مشتریان را نیز جلب نمایید. هود صنعتی بدون شک بهترین انتخاب برای آشپزخانه هتل ها می باشد. 

تجهیزات مناسب سرو نوشیدنی های مختلف

در هتل ها علاوه بر سرو غذا باید به سرو نوشیدنی های گرم و سرد توجه شود و تجهیزات مناسب برای تهیه آن ها فراهم شود. به عنوان مثال وجود یخچال مناسب نگه داری از نوشیدنی های سرد ضروری است. همچنین تجهیزات مناسب برای تهیه نوشیدنی های گرم مانند قهوه و چای نیز از ضروریات است. پس باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

میکسر

برای تهیه برخی از مواد غذایی مانند نان و کیک و خامه و … نیاز به دستگاهی به نام میکسر دارید تا به خوبی بتوانید مواد را با یکدیگر به صورت یکدست مخلوط نمایید. ظرفیت و سرعت دستگاه میکسر برای کار شما بسیار اهمیت دارد و باید مطابق با نیازتان انتخاب شود.

دریافت مشاوره از kmc-launch برای تهیه تجهیزات آشپزخانه هتل

همانطور که مشاهده کردید در یک آشپزخانه هتل وسایل و تجهیزات مختلفی وجود دارد. انتخاب هر کدام از این تجهیزات به رعایت اصول خود نیاز دارد تا بتوانید وسایلی با کیفیت تهیه نمایید تا هم کیفیت کارتان بالا برود و غذاهای عالی تهیه کنید و هم آن که در مدت زمان بیشتری بتوانید از آن ها استفاده نمایید تا از نظر مباحث مالی نیز به صرفه باشد.

طبیعتا در نظر گرفتن تمامی این نکات در زمان خرید تجهیزات، کار سختی است به همین دلیل ما در kmc-launch آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های تخصصی به شما عزیزان برای راه اندازی آشپزخانه هتل و رستوران تان هستیم. شما می توانید اطلاعات مورد نیازتان را از کارشناسان ما دریافت نمایید و خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672