راه اندازی رستوران | آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان ، بخش دوم

خانه    بلاگ      راه اندازی رستوران | آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان ، بخش دوم
راه اندازی رستوران | آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان

راه اندازی رستوران | آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان ، بخش دوم : نخستین گام صفر تا صد در راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود انتخاب موضوع و منو و موقعیت مکانی مناسب می باشد با ما همراه باشید در این مقاله به ادامه بخش قبلی خواهیم پرداخت :

Teahouse

در حالی که teahouses در درجه اول مکان هایی برای نوشیدن چای است، بعضی از آنها غذاهای سبک و معمولی برای فرهنگ‌ها ی گوناگون چای محلی را سرو می نمایند مثل: ساندویچ ، چای و کیک های کوچک را در یک اتاق Teahouse بریتانیایی، مجموعه ای از شیرینی ها در Teahouse فرانسوی؛ و رشته فرنگی در cha chaan teng (رستوران چای هنگ کنگ).

راه اندازی فست فود :

مترادف با مک دونالد McDonald’s ، برگر کینگ Burger King ، تاکو بل Taco Bell و کلبه پیتزا Pizza Hut ، رستوران های فست فودی را میتوان از طریق سرعت خدمات، آسانی و قیمت مناسب تشخیص داد. آنها به طور معمول زنجیره ای و بین المللی هستند و منوهایشان محدود و منحصر به فرد نیست ، اغلب شامل همبرگر، سیب زمینی سرخ شده ، پیتزا است.

بیشتر این فست فودها میزان کالُری بسیار بالایی دارند و سلامت انسان را در صورت مصرف دراز مدت غذاهایشان مورد خطر قرار میدهند .

راه اندازی رستوران

در این شرایط در چند سال گذشته، بعضی از رستورانهای فست فود شروع به تمرکز بیشتر بر روی پخت غذاهای سالم و استاندارد نمودند برش های چرب و مواد مصنوعی را از روی غذاهایشان به‌خصوص پیتزا و همبرگر حذف کردند.

موج جدیدی در راه اندازی فست فود به‌خصوص فست فودهای زنجیره ای ایجاد شده که غذاهای سالم ، کم کالُری و استاندارد در کاسه های کونیا همراه با سالاد تازه  سرو می‌شود .

راه اندازی رستوران

 راه اندازی رستوران به صورت بوفه :

مدلی از رستوران است که به صورت سلف سرویس بر روی یک میز خیلی بزرگ با قفسه های زیاد سرویس میدهد . اکثر رستورانهای سلف سرویس همه مدل غذا دارند که مشتریان با پرداخت کردن یک هزینه ثابت هر مدل غذا به هر مقدار را میتوانند صرف کنند ولی در هر کشوری شکل‌های مختلفی دارد.

راه اندازی رستوران

 راه اندازی رستوران به صورت کامیون مواد غذایی:

یک خودرو دارای مجوز و مجهز به یک آشپزخانه برای طبخ غذا در مکان های گوناگون به طور موقت است. بر عکس واگن های تاکو، این رستوران ها حرکت می کنند و لوازم آشپزی در مکان های گوناگون برای شروع کارشان باز و بسته می شوند ، لذت خوردن غذاهای Food truck در کنار خیابان خیلی عالی است .

راه اندازی رستوران

با توجه به ظروف محدود و قیمت مناسب، کامیون های غذایی خیلی پرطرفداراند و یک روند رو به رشد در کل جهان هستند.

Churrascaria

یک مدل رستوران و استراحتگاه در برزیل است. این اسم از کوراسکو ، یک گوشت است که به سبک برزیلی کباب می‌شود . Churrascarias به سبک Rodízio-style، مجموعه ای گوشت کبابی با سرکه بر روی میز غذاخوری هستند و خدمتکار برش های نازکی از گوشت را میبرد و بر روی بشقاب شما میگذارد .

راه اندازی رستوران

Food court

مجموعه ای از رستوران های کوچک و یا فست فود که در منطقه ای مشترک هستند. همچنین به عنوان سالن غذا شناخته می شوند، اغلب در مراکز خرید و فرودگاه ها قرار دارد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672