گریل برقی | نکاتی که باید پیش از خرید بدانیم

خانه    بلاگ      گریل برقی | نکاتی که باید پیش از خرید بدانیم
گریل برقی | نکاتی که باید پیش از خرید بدانیم

گریل برقی | نکاتی که باید پیش از خرید بدانیم | اگر شما هم عاشق طعم گوشت و سبزیجات گریل شده هستید و دوست دارید به آسان ترین شکل ممکن بساط گریل کردن را به راه کنید ، بهتر است خرید یک دستگاه گریل برقی را مد نظر قرار دهید. در این مطلب  برایتان از نکاتی می‌گوییم که باید پیش از خرید گریل برقی بدانید.

گریل برقی | نکاتی پیش از خرید

شاید بعد از شنیدن اسم گریل برقی اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این باشد که: «گریل برقی چیست و آیا اصلا به آن نیازی دارم یا نه؟!». اگر سخت بودن راه انداختن بساط گریل کردن سبب شده که گاهی بی‌خیال علاقه خود به گوشت و سبزیجات و دیگر غذاهای گریل شده شوید، خرید گریل  انتخاب خوبی برای شماست و یک وسیله کاربردی برای شما خواهد بود. اگر چه شاید مزه غذاهای گریل شده با گریل‌ های برقی به خوبی گریل زغالی و گازی نباشد ، اما استفاده از آن‌ها بسیار راحتتر است. اما اجازه بدهید بیشتر برای‌تان از مزایای استفاده از گریل بگوییم.

خرید گریل برقی چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟

گریل‌ های برقی نسبت به گریل‌ های ذغالی و گازی علاوه بر سادگی استفاده چندین نکته مثبت دیگر دارند که سبب می‌شود بعضی‌‌ از افراد استفاده از آن‌ها را ترجیح بدهند. اگر به فکر خرید گریل افتاده‌اید حتما به این مزایا توجه کنید و اگر این نکات مثبت به خوبی به نیاز های شما پاسخ می‌دهد ، بعد سراغ انتخاب یک مدل مناسب بروید.

ایمنی

هنگام کار با گریل برقی با شعله مستقیم آتش سر و کار ندارید و این موضوع سبب می‌شود تا ایمنی بیشتری زمان کار با آن داشته باشید. البته دقت داشته باشید که صفحه گریل توسط سیستم گرم‌کن به صورت خودکار داغ می‌شود و همچنان باید زمان کار با آن مواظب باشید دستتان نسوزد.

قابلیت جابه‌جایی

خیلی از مدل‌ های گریل نسبت به انواع گازی و ذغالی کوچکتر هستند و این موضوع سبب می‌شود جابه‌ جایی آن‌ها راحت‌ تر شود و بتوان به راحتی آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کرد. حتی بعضی از آن‌ها به گونه‌ ای طراحی شده‌اند که می‌توانید در باغ و یا حیاط روی میز غذاخوری از آن‌ها استفاده کنید و همزمان که با دوستان و خانواده‌ دور یک میز نشسته‌اید از آشپزی هم لذت ببرید!

سلامتی

گریل برقی برخلاف گریل گازی و ذغالی مونو‌اکسید کربن از خود متصاعد نمی‌کند و به این ترتیب دوست بهتری برای سلامتی شماست! دقیقا به همین علت ، این مدل گریل با محیط زیست هم مهربان‌تر هستند. علاوه بر این‌ها ، در کار با گریل  دیگر خبری از آن حجم دود ذغال و گاز نیست و می‌توانید از عطر غذای در حال گریل شدن لذت بیشتری ببرید.

کنترل دما

مزیت دیگر گریل‌ های برقی نسبت به گریل‌ های ذغالی و گازی این است که بیشتر آ‌نها تنظیمات کنترل دما دارند. به این ترتیب می‌توانید متناسب با مواد غذایی مورد نظرتان دما را تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. مثلا بعضی غذاها مانند استیک به دمای بیشتری نیاز دارند تا لذیذترین حالت خود را پیدا کنند ، در حالی‌ که غذاهایی مانند سبزیجات در دماهای کمتر بهتر درست می‌شوند.

کدام نوع گریل برقی انتخاب مناسب‌ تری برای شماست؟

  • یکی از مواردی که پیش از بررسی مدل‌ های مختلف باید مشخص کنید این است که دقیقا به چه نوع گریل نیاز دارید. سه نوع اصلی گریل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ ها و مزایای خاص خود را دارند که در اینجا به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
  • گریل توکار (Built-In Electric Grills)
  • همان‌ گونه که از اسمش پیداست،  گریل توکار برای آشپزخانه‌ های ثابت در فضای باز طراحی شده‌اند. این گریل‌ها معمولا در کابینت و یا میزهای سنگی در گوشه باغ ، ویلا یا حیاط خانه کار گذاشته می‌شوند. از نظر قیمت نسبت به انواع گریل‌های برقی گران‌تر هستند اما ظاهر شیکی دارند و جلوه خاصی به حیاط یا باغ شما می‌دهند.
  • گریل پایه دار ( Electric Grills With Carts)
  • این نوع گریل‌ ها از نظر ظاهری شبیه گریل‌ ها و باربکیوهای رایج در بازار هستند. دو میز کوچک در طرفین دارند و یک فضای کمد شکل برای نگهداری وسایل در زیر آن‌ها تعبیه شده است. گریل‌های پایه‌دار بیشتر از جنس فلز ساخته می‌شوند تا در شرایط آب‌ و هوایی گوناگون قابل استفاده باشند. میزهای کوچک طرفین آن برای آماده‌ سازی مواد اولیه استفاده می‌شود و می‌توانید همزمان با پختن غذا مواد اولیه بعدی را نیز آماده پخت کنید. اگر می‌خواهید دستگاه را آسان تر جابه‌ جا کنید، توجه داشته باشید که زیر پایه‌ های آن ، چرخ کار گذاشته شده باشد.
  • گریل قابل حمل (Portable Electric Grills)
  • یکی دیگر از انواع گریل‌ گریل رومیزی قابل حمل است. این نوع گریل انتخاب مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند از گریل خود در نقاط مختلفی استفاده کنند. یکی از موارد مثبت این گریل این است که می‌توانید آن را با خود به سفر هم ببرید. همچنین می‌توانید در فصل‌ سرد سال و یا در آب‌وهوای بارانی آن را به داخل خانه بیاورید و دیگر نگران آسیب دیدنش نباشید. نکته منفی این گریل‌ های جمع‌ و جور این است که برعکس دو مدل قبلی فضایی برای آماده کردن مواد اولیه در کنار خود ندارند.

پیش از خرید گریل برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • حالا که با انواع گریل‌ ها و مزایای آن‌ها آشنا شدید وقت انتخاب یک مدل از بین مدل‌های موجود در بازار است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید باید بدانید که به چه مواردی توجه داشته باشید. اینجا براییان از ویژگی‌ هایی می‌گوییم که قبل از خرید گریل بر باید به آن‌ها توجه کنید.
  • اندازه
  • تنظیمات کنترل حرارت و برنامه پخت
  • چراغ آماده به کار
  • تایمر و سیستم قطع کن خودکار
  • آسانی شست‌وشو
  • اگر گریل کردن جای خود را در سبک زندگی شما باز کرده است و از طرفی سختی راه انداختن بساط گریل شما را از این علاقه‌تان دور می‌کند، توصیه ما به شما خرید گریل برقی است.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672