آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان ، بخش اول

خانه    بلاگ      آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان ، بخش اول
آشنا شدن با سبک های مختلف رستوران در جهان

همه می دانند که یک رستوران مکانی است که در آن غذا تهیه شده و در مقابل پول به مشتریان خدمت می کند.ولی فراتر از این تعریف کلی، رستورانها ممکن است بر مبنای تعداد بسیاری عوامل، از خدمات، مکان ، فوریت و غیره طبقه بندی شوند و برای راه اندازی رستوران باید یکسری نکات را رعایت کنیم :

اگر می خواهید فرق بین یک رستوران و رستوران دیگر را بدانید ،  و برای راه اندازی رستوران اقدام نمایید، لیست زیر انواع رستورانها را توضیح میدهد.

لیست زیر را مطالعه نمایید :

bistro

این رستوران در پاریس است ، bistro رستوران های محله ای و کوچک هستند ، اغلب مختص (و نه محدود به) پخت و پز خانگی به سبک فرانسوی هستند. رستوران های Bistro معمولا وعده های ساده با قیمت مناسب در محیط های گوناگون و راحت عرضه می کنند.

رستوران قومی :

غذاهای مربوط به یک ملیت خاص ارائه میدهند، و مواد تشکیل‌دهنده غذایشان و تکنیک های پخت و پزشان متعلق به فرهنگ خاصی است. از جمله وسیع ترین رستوران‌های قومی چینی، یونانی، ایتالیایی و مکزیکی است. اغلب رستوران های قومی مستقل هستند (شعبه ندارند) و در شهرهای بزرگ یا مناطق با جوامع مهاجر پذیر و پر رفت و آمد قرار دارند.

رستوران عالی :

دارای بالاترین امتیاز از بابت نوع رستوران، که اکثرا  با منوهای دقیق، خدمات کامل و دکوراسیون پیشرفته با سفره های سفید طراحی شده‌اند ، مشخص می شوند. این رستورانهای پرطرفدار به مشتریان پولدار خدمت رسانی میکنند، گاهی اوقات مشتریانشان میز رزرو میکنند.

trottoria

رستوران نقلی است که غذاهای سنتی ایتالیایی را سرو میکند این رستورانها به دلیل غذاهای محلی و سنتی شان معروف هستند.

در مدت زمان راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود نیاز به برآورد هزینه های بالا و تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی گوناگونی دارید .

Teppanyaki-ya

رستوران ژاپنی است که در زمان سرو غذا خود سرآشپز غذا را سرو میکند (اکثرا غذاهایشان دریایی ، استیک و سبزیجات است ) . غذا بر روی یک تپان گرم است و آن را روی میزتان قرار میدهند. رستورانهای تپانیاکی نمایشهای زیبایی در زمان پخت غذا انجام میدهند که خیلی سرگرم کننده است و مشتریان نمایش های بی‌نظیری راتجربه میکنند . رستورانهای تپانیاکی حس شادی و شور را به مشتریان انتقال میدهند.

osteria

رستورانهای ایتالیایی هستند . این رستورانها غذاهایشان از تترتوریا ارزانتر است و مثل تترتوریا خوشمزه هستند . این نوع رستورانها را میتوانید در لیست رستورانهایی که میخواهید فضایی گرم ، صمیمی  و خوب را تجربه نمایید اضافه کنید.

Drive-in restaurant

تصور کنید با خانواده بیرون می‌روید تا به شهربازی یا پاساژ بروید بعد از تفریح و خرید وقت ناهار می‌شود . به یک رستوران می‌روید غذا را سفارش میدهید و تحویل میگیرید و به خودرو خود برمیگردید و در خودرو غذایتان را میخورید.

اگرچه امروز Drive-in restaurant محبوب و بسیار نیست اما مراکز تفریحی کلاسیک آمریکایی این‌گونه رستورانها را دارند که در زمان سرویس دهی غذا هم میدهند.

Drive-thru restaurant

حس کنید در خودرو با خانواده نشسته اید کنار یک باجه می‌روید و سفارش غذا میدهید و همان زمان تحویلتان میدهند و در خودرو غذایتان را میخورید.مثل Drive-in restaurant است اما رستوران یک پنجره دارد که با خودرو پشت پنجره می‌روید و غذا را تحویل میگیرید. عمده رستوران‌های زنجیره ای فست فود برای راه اندازی فست فود مثل McDonald’s و Burger King اغلب Drive-thru restaurant دارند.

پیتزا فروشی :

همان گونه که از اسمش مشخص است ، یک پیتزا فروشی است که در آن پیتزا پخته شده و  به مشتریان سرویس میدهد. در ایتالیا، به وجود آمده، دو نوع گوناگون از pizzerie وجود دارد ، یک نوع رستوران های سنتی است که امکان دارداز نوشیدنی، سالاد ها و غذاهای پاستا هم سرو میکند؛ و دیگری، که در رم ایجاد شده است، نوعی نانوایی است که پیتزا آل تگلیو (pizza by the slice) درست می کند.

Antica Pizzeria Port’Alba در سال ۱۸۳۰ تاسیس شده در ناپل به طور وسیعی به عنوان نخستین پیتزا فروشی جهان شناخته می شود.

Taverna

یک رستوران کوچک سنتی یونانی است که دارای دکوراسیون روستایی، فضای نقلی و منو ارزان قیمت است که اکثرا شامل ظروف محلی ساده و غذاهای مثل گوشت کبابی، ماهی و غذاهای دریایی است. Taverna جزو فرهنگ جدایی ناپذیر یونان است و در یونان خیلی محبوب است و تعداد این مدل رستورانها بسیار است.

راه اندازی رستوران به عنوان یک کسب و کار جذاب این روزها رونق پیدا کرده است .

Fast casual restaurant

یک نوع رستوران است که تازه ایجاد شده است . این مدل رستورانها اغلب زنجیره ای هستند مثل مک دونالد و برگر کینگ است اما از نظر سرویس دهی و کمیت مقداری بهتر از مک دونالد و برگر کینگ است . از نظر شکل مثل رستوران معمولی است اما از رستوران‌های معمولی سرویس دهی اش کمتر است.

Pop-up رستوران

گرایش مردم برای غذا خوردن به شکل ضیافت و مهمانی رو به رشد و ترقی است .Pop-up رستورانها اغلب رستورانهای سر گذر هستند که در زمانهای خاص سرویس ارائه مینمایند. اکثر این Pop-up رستورانها آشپزهایشان جوان و با استعداد هستند که قصد دارند با فعالیت هایشان در این مدل رستورانها یک مفهوم جدید ارائه نمایند . نیاز به گفتن نیست که Pop-up رستورانها اکثرا افرادی مشتریشان هستند که تمایل دارند چیزهای جدید و منحصر بفرد را تست کنند . و غالبشان غذاهای ابتکاری را سفارش میدهند .

Café

از نمایشگاه ها گرفته تا سازمانها کافه در مجاورتشان وجود دارد . همچنین با عنوانهای دیگر مثل قهوه خانه ، چایخانه و کافی شاپ شناخته می‌شوند . نخستین بار در قسطنتنیه ( استانبول امروزی ) در قرن ۱۷ ظاهر شد و از آن زمان به عنوان مکانی برای تجمع مردم استفاده میشد.

Diner

یک نوع رستوران آمریکایی است که مجلل و با کیفیت است که صبحانه ، ناهار ، شام ارائه میدهد .

این نوع رستورانها از رستورانهای قدیمی الهام گرفته‌اند . طراحی داخلی یکپارچه و ساده و صندلیهای از جنس چرم با میزهای غذاخوری بزرگ و پیشخوان بلند است. این نوع رستورانها اغلب ۲۴ ساعت شبانه‌روز (به خصوص در بزرگراهها) باز هستند و غذاهایی که بین مردم در این رستورانها پرطرفدار هستند همبرگر، ساندویچ ، سیب زمینی سرخ کرده و کیک است.

Ramen-ya

همچنین به عنوان فروشگاه رمن شناخته شده است، یک مدل محبوب رستوران در ژاپن است که متخصص در پخت و طبخ غذاهای سوپ رشته فرنی گندم و آرد است. هر منطقه در کل کشور دارای غذاهای گوناگونی است پس رستورانهای رمن خدمات یک شکل ارائه نمیدهند.

در این مقاله سعی داریم نکات راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود را برای عزیزانی که پا به عرصه تهیه غذا گذاشته اند بیان کنیم برای مشاهده ادامه مقاله در بخش بعدی با ما همراه باشید .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

09126610672